Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3598858 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

skogshasse  
#537225
Slurfi skrev:
1543955384_dec2018stolplass.jpg
1543955372_dec2018skotning.jpg


Började dagen med att hjälpa till att städa efter IT-utvecklingens framfart, kopparn är borta och nu stolparna.
Sen skotade jag ut av det jag har liggande, fåse hur mkt backjobb det blir om det snöar mer innan jag är klar.


rejält lass fina stolpar är alltid bra att ha för framtida projekt

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537238
skogshasse skrev:
Slurfi skrev:
1543955384_dec2018stolplass.jpg
1543955372_dec2018skotning.jpg


Började dagen med att hjälpa till att städa efter IT-utvecklingens framfart, kopparn är borta och nu stolparna.
Sen skotade jag ut av det jag har liggande, fåse hur mkt backjobb det blir om det snöar mer innan jag är klar.


rejält lass fina stolpar är alltid bra att ha för framtida projekt

Jodå, flera stolpar är redan bokade.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

macho  
#537306 Tänkte jag måste lägga in några bilder på mina "sommarjobb".


Underröjning av 8 ha försenad 2: gallring

En glimt av österbottnisk skärgård, midnatt i Juli.

En läckande Poclain svängmotor, läckande o-ring men mycket arbete.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

skogshasse  
#537609 om det är okej att tilldela dagens prestation till någon annan så måste den gå till elisabeth svantesson och hennes uttalande på nyheterna ikväll på tv och det är att dom även ska sänka skatten till pensionärer som har mindre än 17000 i månaden

alltså först sänker vi skatten till dom som redan har mycket och blir det sedan lite smuler kvar så ger vi dom till dom fattiga pensionärer som har varit med och byggt detta land

skogshasse

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537718 Vi hittade min ring som varit borta i fyra år när vi städade idag! 🤗 \:d/

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#537724
Tåndemåla skrev:Vi hittade min ring som varit borta i fyra år när vi städade idag! 🤗 \:d/

Inte dumt om man städar nu och då, och gärna oftare än med fyra års mellanrum :d :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537729
JensSkoog skrev:
Tåndemåla skrev:Vi hittade min ring som varit borta i fyra år när vi städade idag! 🤗 \:d/

Inte dumt om man städar nu och då, och gärna oftare än med fyra års mellanrum :d :d

Den låg i en låda med handskar. Man är ju ofta och röjer i den men slutar när man hittat några som passar. :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#537733 Varit två timmar med fruntimmert på julmässa.

Mycket folk och högar med "skit" som man kunne köpa, så
det var härligt att komma därifrån :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Nor-forest  
#538465 Fikk endelig revet en bever demning i går. Den har ødelagt skog og vei over en lengre periode.
Det er nok ikke lenge før beveren bygger opp igjen, så da blir det en ny runde :)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Førland  
#538559 Børse er god medisin mot beverdemmer,må snart til å tynne litt i bestanden her for de har begynt å tynne skogen litt vel hardt.når de legger trær over vegen så en kommer for sent på jobb blir det litt i meste laget :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538680
Buskis

Dagens jobb var att promenera runt byn och samtidigt gå till detta träd som länge hotat att ramla ut på vägen
och kapa ner det och några till, nu ska väl åtm inte nåt av mina träd ställa till det i trafiken hoppas jag.
Svinigt kallt kring minus 22 så de nyköpta skorna fick bekänna färg, det gick fint! Endast ett par sockar i
och vi var ute ett par timmar och det kändes mkt bra, lite kallt i ansiktet men det kan nog inte skorna hjälpa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#538704
Slurfi skrev:.........lite kallt i ansiktet men det kan nog inte skorna hjälpa.


Bara hvis kängorna når upp över öronen :d :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

macho  
#538743 Äntligen!

Kom man sig ut med motorsågen. Det blev en lätt stensågning nästan direkt men ingen fil. För att såga i sten har jag ju slutat med för längesen. Två tankar men nästan inget virke beroende på... slö kedja.

2 tankar men nästan inget virke pga slö kedja...

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

ananders  
#538759 Hade lite långtråkigt nu på lördagskvällen så jag byggde ett litet torn av träklossar. Men klossarna tog slut...🙁

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#538762 Tur annats hade du fått såga hål i taket

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).