Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3606003 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#499167
kört snö idag, blir trångt i smågatorna med en 1260 mä 4 meters vikplog från Drivex.. å all dumma parkeringar folk gör, men nu är det kvällen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kippen  
#499247 Men det gungar väl bara till lite grand i hytten när du pötter bort bilarna in i drivorna 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#499257
Kippen skrev:Men det gungar väl bara till lite grand i hytten när du pötter bort bilarna in i drivorna [emoji6]
nja, försöker låta bli bilarna, men händer det så händer det.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

MilanJo  
#499297 Tunga arbetsveckor för min del nu och det är med nöd och näppe en får ork kvar att göra något hemma, men nu har jag målat och spacklat hit och dit och i a f ikväll fått upp min första salning/smyg och foder. Matrialet är hämtat från skogarna här ikring, sågat, torkat och hyvlat av storebror i granngården. T o m fönstrena är från den lokala fönsterfabriken. Bara resten av fönstrena kvar att göra i ordning nu då.....

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#499300
MilanJo skrev:Tunga arbetsveckor för min del nu och det är med nöd och näppe en får ork kvar att göra något hemma, men nu har jag målat och spacklat hit och dit och i a f ikväll fått upp min första salning/smyg och foder. Matrialet är hämtat från skogarna här ikring, sågat, torkat och hyvlat av storebror i granngården. T o m fönstrena är från den lokala fönsterfabriken. Bara resten av fönstrena kvar att göra i ordning nu då.....

Bra jobbat! Närproducerat ska det vara. Snygga foder och jobb. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#499302
MilanJo skrev:Tunga arbetsveckor för min del nu och det är med nöd och näppe en får ork kvar att göra något hemma, men nu har jag målat och spacklat hit och dit och i a f ikväll fått upp min första salning/smyg och foder. Matrialet är hämtat från skogarna här ikring, sågat, torkat och hyvlat av storebror i granngården. T o m fönstrena är från den lokala fönsterfabriken. Bara resten av fönstrena kvar att göra i ordning nu då.....

Bra jobbat. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#499305 Ja så skall ett fönster se ut i en gård på landet :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#499333 Hade två gubbar med i vedgallringen i dag, Erik som var med på Gallringsdagarna
och Arne som gärne vill vara med och lära lite och testa lättare sågar. Båda två
är 1944- model, men dom gillar skogen och jobbar på :-bd

Grangallring är trevligt och i granskogen ligger det inte mycket snö.


Jag har tur som kan få jobba tilsammans med kompisar som det här :-bd


@Blivande snickare eller någon annan från grannlandet i Öster ser väl på mössan vilket
land kompisens fru kommer från, och vad hennes smeknamn på han är :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

axwell  
#499352
JensSkoog skrev:@Blivande snickare eller någon annan från grannlandet i Öster ser väl på mössan vilket
land kompisens fru kommer från, och vad hennes smeknamn på han är :lol:

I väntan på snickarn skulle jag kunna gissa på "lilla björn".
Har själv några par Karhuskidor, köpte mina första tävlingsskidorna som inte var helt i plast under senare delen av 1970-talet.

Sporthandlaren var mytoman på ett underhållande sätt, han provat ut ett par till Sven-Åke Lundbäck inför SM(?).
Men Det blev ett annat före så Sven-Åke tog inte med sig skidorna.
Det skidparet köpte jag och kanske 100 personer ytterligare.

Dom fungerar fortfarande, används på försäsongen när det kan vara risk för skador pga tunt snötäcke.

Under ett av Sven-Åkes sista stora mästerskap krävde ledarna att han inte skulle få åka nästa tävling om han
envisades med att åka Karhu.
Sven-åke stod på sig och blev som oftast bäste svensk på den distansen, kommer inte ihåg vilken placering eller distans.
Sen vann han Vasaloppet 1981 med Karhu skidor. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#499359 Lilla björn och björnjägaren :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#499362 Ja var tusan håller Blivande snickarn hus, har inte varit här sen i torsdags :?: :?:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#499387
JensSkoog skrev:Blivande snickare eller någon annan från grannlandet i Öster ser väl på mössan vilket
land kompisens fru kommer från, och vad hennes smeknamn på han är :lol:

Är det gummans nallebjörn du hade med i skogen :d
Karhu har lagat bra skidor :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#499388
totte skrev:Ja var tusan håller Blivande snickarn hus, har inte varit här sen i torsdags :?: :?:

Här :oops: 🤗
Har lite mycket på gångs så blir lätt att man somnar innan man hunnit logga in ^#(^

Men. Igår var jag på pilkning så lite bilderkan jag trösta med \:d/

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#499420
Blivande snickare skrev:
totte skrev:Ja var tusan håller Blivande snickarn hus, har inte varit här sen i torsdags :?: :?:

Här :oops: 🤗
Har lite mycket på gångs så blir lätt att man somnar innan man hunnit logga in ^#(^

Men. Igår var jag på pilkning så lite bilderkan jag trösta med \:d/


Gott snickarn, välkommen åter, förhoppningsvis utsövd :d Fina bilder! :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Rottneblondin  
#499860
gårdagens prestation [WINKING FACE]

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).