Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 687400 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Jole  
#499007 Jag tänder sällan i vedpannan. Brukar överlåta det nöjet till föräldrarna för det mesta och jag tror mig nu förstå varför de sällan har något emot det.

Jag tände i vanlig ordning men när jag kom tillbaka tio minuter senare för att fylla på noterade jag att det var helt mörkt i titt-fönstret i askluckan. I tron att det hade täppt till i kanalen och ingen luft kom till elden öppnade jag luckan och visst fanns där lågor och jag drog ut en fem centimeter lång propp av aska ur titthålet. :roll:
Luckan kan inte ha varit öppen i mer än fem-tio sekunder men det hade ändå blivit ett sånt övertryck uppe i eldstaden att när jag öppnade den övre luckan för att fylla på ved så sa det TJOFF!
Som i en gammal Kalle Anka film blåste det ett stort moln av aska rakt i nyllet på mig så jag drattade på ändan på pannrumsgolvet. #-o #-o #-o
Med sot i ansiktet, ont i baken, stukad självkänsla och nya kunskaper om tryckförhållandena i en vedpanna, så kändes oljeläckaget på fyrhjulingen nog inte så jobbigt ändå.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499032 Nästa gång du eldar, använd GoPro! 👍

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Jole  
#499306 Det villkorslösa stöd och uppmuntrande man får i livets svåra stunder på detta forum värmer mitt hjärta, Mange. 😀
Ska komma ihåg kameran nästa gång!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

MilanJo  
#499313
Jole skrev:Det villkorslösa stöd och uppmuntrande man får i livets svåra stunder på detta forum värmer mitt hjärta, Mange. 😀
Ska komma ihåg kameran nästa gång!

Aldrig hade en selfie blivit så uppskattad som om du förevigat nunan där tror jag. :d :d :d

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499340 Slarvat bort en spännbjörn till.Blir att lasta av för hand... 😢 Fattar inte varför de kostar 400:- spänn!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JohannesG  
#499353 Kranen på toaletten gick sönder i förrgår kväll. Hela gårdagen gick man först till toan för att konstatera att den är sönder och man får gå till köket och tvätta händerna. När jag på kvällen fått bytt blandaren och kontrollerat att denna fungerar skall jag tvätta händerna efter arbetet, då går jag utan att tänka till köket och börjar tvätta händerna, för på toaletten var den ju trasig. Känns som att hjärnan är lite efter.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#499361
JohannesG skrev:Kranen på toaletten gick sönder i förrgår kväll. Hela gårdagen gick man först till toan för att konstatera att den är sönder och man får gå till köket och tvätta händerna. När jag på kvällen fått bytt blandaren och kontrollerat att denna fungerar skall jag tvätta händerna efter arbetet, då går jag utan att tänka till köket och börjar tvätta händerna, för på toaletten var den ju trasig. Känns som att hjärnan är lite efter.

Det betyder bara att man faktiskt lär sej saker :d :oops:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Jim_the_one  
#499380 Det där påminner mig om min far för många år sen. Han var inte så van att greja i köket så efter att ha diskat gick han till toa och tvättade sig 😖 för man blir ju alltid skitig när man "jobbat" 😂

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Flax12  
#500641 Idag va det dags för besiktning av bilen. -11 och snö som vräker ner. Väl framme vid stationen så stövlade jag in i det lilla rummet för att anmäla min ankomst på touche skärmen. Snön smälte i ansiktet och jag torkade av frenetiskt samtidigt som jag tryckte på skärmen flera ggr. Men skärmen ville inte visa något alfabet för registrering.
Då ser jag........ att jag har tryckt för en stor latte!!!!!!
Kaffemaskinen han dock inte fullfölja beställningen och det garanterat största garvet denna vecka utbröt på besiktningen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#500649
Flax12 skrev:Kaffemaskinen han dock inte fullfölja beställningen och det garanterat största garvet denna vecka utbröt på besiktningen.


Blev dagens garv här =)) =))

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500809 Det är inte så svårt att ändra hudfärg när man öppnar luckan på pannan och automatsotningen smäller av

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#500825 Jag tyckte att du passade bra i den ansiktsfärgen. 😉

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Jole  
#500848 Det är alltid nån som ska va värre! 😉 Jag tror bestämt att du bräcker mig här.
Men vad har du för automatsotning? En hagelpatron i rökkanalen eller?

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

alias  
#500864 Klämde ett finger ordentligt när jag skulle lägga ihop ett res björkmassaved. Sitter nu med en bultande fingertopp där hela fingertoppen under nageln blivit svullen och smått börjat övergå till en blålila färg.

Gjorde så djävulskt ont att jag knappt vågade ta av mig handsken av rädsla för hur tilltygat fingret skulle vara.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Pan  
#500869
JohannesG skrev:Kranen på toaletten gick sönder i förrgår kväll. Hela gårdagen gick man först till toan för att konstatera att den är sönder och man får gå till köket och tvätta händerna. När jag på kvällen fått bytt blandaren och kontrollerat att denna fungerar skall jag tvätta händerna efter arbetet, då går jag utan att tänka till köket och börjar tvätta händerna, för på toaletten var den ju trasig. Känns som att hjärnan är lite efter.


Påminner om när man ska rensa avloppsrören till handfatet och sätter en hink under för att fånga upp eventuellt vatten medan man håller på. Och sen tömmer hinken i handfatet innan man har monterat ihop rören!

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).