Arbetskläder för skogen

Varma smidiga huggarbyxor?

9 inlägg 6278 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varma smidiga huggarbyxor?

Hobbytorparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113148 Söker efter en bra modell som är smidiga och även är varma på baksidan!
Har ett par själv som är stela som rackarn och tunna/kalla där bak.

Tacksam för tips



   TS
Avatar Fallback

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

erikl  
#113175 Skaffa ett par kortkalsonger av merinoull så blir skinkorna också varma :-)

Användarvisningsbild

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

Elias  
#113181 Köp ett par byxor med C skydd, då har de sågskydd runtom hela byxan och därför lika varma bak som fram. Har stihl comfort byxa utan skydd på baksidan och de är väldigt smidiga och följsamma även vid 15 minus. Självklart behövs någon form av underställ eller liknande på vintern så jag brukar då aldrig frysa om nederdelen.
Ett annat lite dyrare alternativ är byxor med stretch, av typ husqvarna technical.

Användarvisningsbild

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

swe#kipp  
#113200 Stihl har ett riktigt bra underställ som är tjockare på baksidan där man inte har sågskydd, kanske kan vara nått att testa :)

Användarvisningsbild

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

halvproffs  
#113211 Jag brukar jobba mig varm :surp: :grin: :roll:

Avatar Fallback

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

fritidsbonden  
#113219 Jag använder Pfanner sågskyddsbyxa Stretch-Air Kevlar på vintern. Jag tycker dessa är varma och smidiga och extremt tåliga. Använder mig av ett underställ jag med, men som idag när jag var ute (-2 grader) då behöver man inget underställ. Fördelen med underställ tycker jag är att den mesta svetten fastnar här, vilket gör att det är enkelt att tvätta.

Avatar Fallback

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

Hobbytorparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114900 Problemet är dagarna när tempen ligger mellan -15 - 25 grader (alla i vinter :/ ).
Bra väder att vara ute i skogen (blir aldrig svettig eller blöt om händerna...) förutom att baken blir så j...a kall!

Tack för tipsen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115135
Hobbytorparn skrev:Problemet är dagarna när tempen ligger mellan -15 - 25 grader (alla i vinter :/ ).
Bra väder att vara ute i skogen (blir aldrig svettig eller blöt om händerna...) förutom att baken blir så j...a kall!

Tack för tipsen!


Om baken blir kall, kan du testa någon av http://www.skogma.se/Servlet?page=11&an ... 3&sort=150 http://www.skogma.se/Servlet?page=11&an ... 2&sort=150 och http://www.skogma.se/Servlet?page=11&an ... 1&sort=150
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Varma smidiga huggarbyxor?

zeldan  
#116424 Har andvänt Stihls långkallingar i vinter de är lite tjokare på baksidan tillsammans med deras comfortbyxa det funkar iallafall till minus 19 som var det kallaste när jag var ute.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).