#60110Någon som provat de nya Timberking kängorna från Meindl?
Arbetskläder för skogen
Meindl Timberking.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
#98434Yepp!
Provade mina nyinförskaffade nu ikväll!
Lite skav i början MEN sen kändes inte kängorna. Det måste bero
på deras Memory foam som anpassar sig efter foten!
V
Provade mina nyinförskaffade nu ikväll!
Lite skav i början MEN sen kändes inte kängorna. Det måste bero
på deras Memory foam som anpassar sig efter foten!
V
Skeppshultstrimmad Hva Xpg 346 triobrake, Hva 550Xpg triobrake, Hva 355 FXT, Hva 535 FBx, Valtra A-75 med Farma 9T 6,0, , Honda Foreman 420 med Carlman-kärra samt Massey Ferguson 575 MP
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan
#301288Hej,
Lyfter den här tråden några år framåt i tiden.
Från andra trådar har jag sett att det var några här på forumet som köpte dess kängor för några år sedan. Sneglar på dem själv för tillfället och tänkte höra vad omdömet är från er som nu kanske slitit ut ett par?
Hälsningar Linus.
Från andra trådar har jag sett att det var några här på forumet som köpte dess kängor för några år sedan. Sneglar på dem själv för tillfället och tänkte höra vad omdömet är från er som nu kanske slitit ut ett par?
Hälsningar Linus.
#301294Nästa känga blir ett par Tyska Haix..
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Okej, har du haft timberking och varit missnöjd?
anersimyra skrev:Nästa känga blir ett par Tyska Haix..![]()
#301298 Nejdå, jag har inte ägt några " timberking," Jag tänkte jag skulle tipsa om kängornas " Rolls Royce "..
Sunilorblede skrev:anersimyra skrev:Nästa känga blir ett par Tyska Haix..![]()
Fantastiskt sköna!
Har inte slitit ut dem ännu (hugger inte på heltid)!
V
Sunilorblede skrev:Hej,
Hälsningar Linus.
Fantastiskt sköna!
Har inte slitit ut dem ännu (hugger inte på heltid)!
V
Skeppshultstrimmad Hva Xpg 346 triobrake, Hva 550Xpg triobrake, Hva 355 FXT, Hva 535 FBx, Valtra A-75 med Farma 9T 6,0, , Honda Foreman 420 med Carlman-kärra samt Massey Ferguson 575 MP
#301410Kul att du är nöjd. Hur upplever du vattentätheten? Vad jag förstår är det inte GoreTex? Vilket jag oftast ser som ett plus då min erfarenhet är att det tar en väldans tid att torka ett par nersurade GoreTex skor.
Hur skulle du bedöma dom temperaturmässigt? För varma på sommaren? Kalla vintertid eller nåt sånt?
Hur skulle du bedöma dom temperaturmässigt? För varma på sommaren? Kalla vintertid eller nåt sånt?
#301424Har två par, 1 par som används utan extrasockor och 1 par som används vintertid med extrasockor (detta par är alltså 1 storlek större än det andra paret). Mest använder jag paret utan extrasockor och det enda jag kan klaga på är att den ena haken för snörena har blivit deformerad.
Stålhättans tålighet mot vass kedja är helt ok, kan jag numera intyga
/Niklas
Stålhättans tålighet mot vass kedja är helt ok, kan jag numera intyga
/Niklas
/Niklas
#301459Alla skor med någon typ av foder blir ju svår torkade...
Gore-tex i kängorna är väl för att fötterna ska hålla sig torra från svett...
Gore-tex i kängorna är väl för att fötterna ska hålla sig torra från svett...
#301635Jo, men det är väl vattentätheten som är den intressanta parametern i just kängor. Ventilationen blir ju inte ett dyft bättre för att du sätter in ytterligare ett lager i kängan som svettångan ska diffundera igenom. Snarare tvärt om.
/Niklas
/Niklas
/Niklas
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).