lör 27 dec 2025, 08:48#902265Vad har ni på fötterna när ni kör i öppna maskiner/ATV/m.m. Så länge jag arbetar fryser jag inte om fötterna men när jag kör blir det kallt. Behöver inte vara sågskydd, kanske mer år jakthållet, typ sitta på pass. Kängorna behöver heller inte vara så slitstarka, sitter ju mest på maskin, jag brukar hugga en dag och köra en, sällan samtidigt. Men finns en sådan uppsjö av kängor, från enklare för någon tusenlapp till Jörnkängan för 5000 kr. Har helt vanliga Lundhags idag som används till allt. Ska man bara gå en eller två storlekar så man får i ordentligt med sockor?
Arbetskläder för skogen
Varma kängor
TS
sön 28 dec 2025, 19:18#902399
Dom här skogshuggar kängorna har jag kört med, man får ha ett par tunna strumpor först sen ett par tjockare ull strumpor då fryser inte jag.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Riga skrev:Vad har ni på fötterna när ni kör i öppna maskiner/ATV/m.m. Så länge jag arbetar fryser jag inte om fötterna men när jag kör blir det kallt. Behöver inte vara sågskydd, kanske mer år jakthållet, typ sitta på pass. Kängorna behöver heller inte vara så slitstarka, sitter ju mest på maskin, jag brukar hugga en dag och köra en, sällan samtidigt. Men finns en sådan uppsjö av kängor, från enklare för någon tusenlapp till Jörnkängan för 5000 kr. Har helt vanliga Lundhags idag som används till allt. Ska man bara gå en eller två storlekar så man får i ordentligt med sockor?
Dom här skogshuggar kängorna har jag kört med, man får ha ett par tunna strumpor först sen ett par tjockare ull strumpor då fryser inte jag.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).