Arbetskläder för skogen

Hörselskydd ?

8 inlägg 3949 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hörselskydd ?

Flugfiskaren  
#802959 Då mina nurvarande hörselskydd med radio pajat efter flera års annvändande (peltor) så undrar jag vilka jag ska köpa nu ?

Mitt användningsområde är nog mestadels röjning gräsklippning diverse jobb jag gör hemma men dom kommer inte användas mer än nån gång varje vecka som mest .

Så nu tänkte jag t hörselskydd med radio räcker och då sett dom här från husqvarna https://www.hylte-lantman.com/husqvarna-horselskydd-med-fm-radio-33836884?gclid=EAIaIQobChMI3bnwlK2s_wIVz-pRCh2dKwziEAQYAyABEgKiY_D_BwE

Eller vilka ska väljas och tänker jag fel och ska köpa med blåtand och hela köret så jag kan koppla till mobilen vid behov. Lite i valet och kvalet hur jag ska göra .



   TS
Avatar Fallback

Re: Hörselskydd ?

enbhen  
#802972
Flugfiskaren skrev:Då mina nurvarande hörselskydd med radio pajat efter flera års annvändande (peltor) så undrar jag vilka jag ska köpa nu ?

Mitt användningsområde är nog mestadels röjning gräsklippning diverse jobb jag gör hemma men dom kommer inte användas mer än nån gång varje vecka som mest .

Så nu tänkte jag t hörselskydd med radio räcker och då sett dom här från husqvarna https://www.hylte-lantman.com/husqvarna-horselskydd-med-fm-radio-33836884?gclid=EAIaIQobChMI3bnwlK2s_wIVz-pRCh2dKwziEAQYAyABEgKiY_D_BwE

Eller vilka ska väljas och tänker jag fel och ska köpa med blåtand och hela köret så jag kan koppla till mobilen vid behov. Lite i valet och kvalet hur jag ska göra .


Jag köpte ett par hörselkåpor från Jula, Blue Wear med bluetooth på vinst och förlust. Används sparsamt men måste säga att de är bra. Har även ett par Peltor utan Bluetooth men föredrar Blue Wear pga bättre radiomottagning och Bluetooth.

Användarvisningsbild

Re: Hörselskydd ?

Mattias_E  
#802978 Vilka köpte du på Jula från Bluewear som både har BT och radio? Kan bara hitta två modeller, en med BT och en som har radio, inte båda.

Avatar Fallback

Re: Hörselskydd ?

enbhen  
#803103
Mattias_E skrev:Vilka köpte du på Jula från Bluewear som både har BT och radio? Kan bara hitta två modeller, en med BT och en som har radio, inte båda.


De verkar inte säljas längre👎 Så här ser de ut iaf:

Tittade lite snabbt och ser ut som Biltema har en variant som ser väldigt lik ut.

Användarvisningsbild

Re: Hörselskydd ?

Bert1  
#803118 Skulle nog säga att det är med lurar som med skor bara för en gillar dom så är det inte säkert att nästa gör det.
Har jobbat i bullrig miljö i 30 år så har ju blivit lite alla möjliga märke och modeller genom åren men personligen så tycker jag att Peltor är dom bekvämaste
Nu är inte jag nån direkt telefonpratare men det är bekvämt och bara fälla ner micken när det ringer

Användarvisningsbild

Re: Hörselskydd ?

Affebx  
#803934 Jag har ett par Hellberg extreme ld som jag är nöjd med. Deras bygel är inte riktigt i samma klass som Peltors och öronkuddarna är inte lika mjuka men annars så funkar de bra samt att de har blåtand uppkoppling och aktiv medhörning.

Avatar Fallback

Re: Hörselskydd ?

aspada  
#829671 Någon som testat Husqvarna X-SYNC, hörselskydd?

Avatar Fallback

Re: Hörselskydd ?

wayfar  
#838237
aspada skrev:Någon som testat Husqvarna X-SYNC, hörselskydd?


Undrar detsamma...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar