Arbetskläder för skogen

Oregons sågskyddskängor?

7 inlägg 6211 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Oregons sågskyddskängor?

forest.  
#764514 Är oregons sågskyddskängor bra och vilken modell? eller är det de dyraste märkena bättre ?



   TS
Avatar Fallback

Re: Oregons sågskyddskängor?

Sune77  
#764573 Dom billigaste Orgeon kängorna Waipua 2 var väl ok men gav upp efter ett par säsonger gillade Oregons dyrare kängor Fjordland bättre https://www.gardsman.se/klader-skor-och ... ass-2.html

Om dom dyrare märkena är bättre vet jag inte har haft Stihl Advance kängor som sprack efter 2 månader och fick ett par ersättare som sprack efter 6 månader.
Det viktigaste är dock att dom passar dig, jag köper hellre nya kängor var annat år än går och har ont i fötterna.

Användarvisningsbild

Re: Oregons sågskyddskängor?

JensSkoog  
#764584
forest. skrev:Är oregons sågskyddskängor bra och vilken modell? eller är det de dyraste märkena bättre ?

Köpte ett par Waipua när jag var i nöden efter ett par så jag fick byta över från kängor som behövde tork och tvätt efter att jag hamnade i ett myrhål. Inte dårliga alls, men för mig gav de för lite stöd för anklarna, så jag håller mig till Stihls Advance som känns mycket stödigare på foten.

Användarvisningsbild

Re: Oregons sågskyddskängor?

T Landström  
#764656 Jag lever efter devisen att ska jag ha huggarekängor så köper jag kängor av tillverkare som tillverkar "vanliga" kängor...

Användarvisningsbild

Re: Oregons sågskyddskängor?

Mossebo  
#764693 Jag köpte ett par oregon fiordland huggarkängor för de satt så rasande gott på foten. Men drar man åt snörningen så skär den in ganska hårt på framsidan foten. Likaså tycker jag att skaftet är alldeles för kort. Så jag använder de sällan. Köpte ett par sthil advance istället. Haft det tidigare å gillar dem bättre.

Avatar Fallback

Re: Oregons sågskyddskängor?

Lindveden  
#764797 Har haft både hva o stihl kängor genom åren, men dom goaste kängor ja haft o har fortfarande e märket scafell Arbotec. Kostar lite att köpa in men ska man ha nåt o gå i dagligen så lägger ja gärna lite extra för att fötter o knän mår gött

Användarvisningsbild

Re: Oregons sågskyddskängor?

Patlin  
#809864
Lindveden skrev:Har haft både hva o stihl kängor genom åren, men dom goaste kängor ja haft o har fortfarande e märket scafell Arbotec. Kostar lite att köpa in men ska man ha nåt o gå i dagligen så lägger ja gärna lite extra för att fötter o knän mår gött


Hur är dessa kängor i passform? Bred, small, normal?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).