tis 14 nov 2006, 09:50#3782
Ja,det är sågskydd! det är vanliga klass 3 "huggarstövlar" men med en annan sula! viking heter dom! kommer inte riktigt ihåg vad dom kostade,men jag tror det blev ca 1700-2000 med frakt,moms å tull! men det var inkl extra dubbar och dubbverktyg! tror modellen vw69 eller nåt! finns även vw59! den är inte lika robust! sen tror jag att det är färre dubbar i den!! det finns en som heter "black tusk" som är jäkligt fin! det är en kompromiss mellen känga å slövel, med gummiunderdel men läderöverdel med snörning! den är lite dyrare!....ja....det finns alla sorters skor "over there" med dessa dubbar!hehe! lite "overkill" kan tyckas! med har varit glad många gånger att jag haft dom! man halkar INTE!! tvärt om så fastnar man nästan
tog lite tid att vänja sig vid dom! det gäller att lyfta på fötterna!
Har kikat runt lite efter sågkängor med samms sula! annars blir det "black tusk" när dom här är "slut"! det kommer ju nån storm då å då!!
Om nån ska beställa,så se efter noga så det är minst stålhätta på dom! dom är lite dåliga på sågskydd "över där" finns en uppsjö av jäkligt fina kängor med "spiksula" men utan vare sig stålhätta eller sågskydd! det är tydligen viktigare att inte halka än att såga av sig foten!!