Arbetskläder för skogen

Bt kåpor, Peltor mot Sena

49 inlägg 18311 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Klyv Bixby  
#749175 Jag har streamat musik i 3h nu å dragit 10% på min samsung s10.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Lindveden  
#749188 Det måste ju dra ordentligt me ström på telefon om man ska streama radio t ex. Ser bara på batteri förbrukning när man streamar ljudböcker på dagarna

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749189 Spelar ingen roll vad du streamar

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Lindveden  
#749209 Va lite inne på faktiskt o prova hörselskydden "Hellbergs" värsting modell som klassas som vattentäta, men drar mig lite för att dom inte har radio i lurarna vilket innebär att du behöver streama från telefon

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Lindveden  
#749211 Hellbergs xstream heter dom förresten. Någon som har testat det här märket SENA som tråden handlar om som kan betygsätta dom lurarna o berätta om för-nackdelar

Användarvisningsbild

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Klyv Bixby  
Användarvisningsbild

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Klyv Bixby  
#768361 Kör en liten uppdatering här.
Jag lessnade ur totalt på peltors urusla batteritidoch sålde dom på blocket! Sen köpte jag Hellberg xstream för mindre än halva priset mot peltor👌
Har haft Hellberg i 2 månader nu och bara laddat dom EN gång efter första laddningen, sinnessjukt bra batteritid!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Emil83  
#768364 Det är ett stort plus. Jag har ett par stihl bt och även dom har sjukt bra batteritid. Men dom har ingen riktig mikrofon så jag ringer ju inte när det låter nått. Hur är bullerreduceringen under samtal med hallberg? Både för dig och dom i andra änden?

Användarvisningsbild

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Klyv Bixby  
#768369 Den är sämmre för mig än peltor men lika för den jag pratar med. Men jag har inte provat att justera bullernivån så kanske går att få nära peltors nivå?
Ljudkvaliten är bättre på alla vis enligt mig, tänk dig en just kvalitetshörlur omgjord till hörselskydd 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Bosda  
#774545 Både jag och sonen använder Peltor Litecom pro 3 på huggarhjälmarna. Suveränt med inbyggd komradio som funkar flera 100 meter. BT funkar bra och micken är betydligt bättre än XPI som man nästan måste ha inne i munnen för att det ska höras bra.

Hutlöst dyra men kommit över till bra pris.

Nackdelar
- Saknar inbyggd vanlig radio
- Specialbatteri som inte möjliggör vanliga AA-batteri som reserv

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Emil83  
#774559 Jag köpte ett par Hellberg för en månad sen och hittills är jag väldigt nöjd! Tycker mikrofonen fungerar bra, har pratat utan problem samtidigt som jag kört med motorsågen. Ljudet är riktigt bra och häromdagen hade jag glömt mobilen i traktorn men blåtanden slutade inte fungera medans jag fällde träd åtminstone 75m från traktorn. Jag rekommenderar dom absolut.

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Lindveden  
#774562 Vilken sort utav Hellbergs köpte du?

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Emil83  
#774568 Hellberg xstream ld med bullerdämpande mikrofon. Tror mikrofonen är tillbehör hos en del återförsäljare. Tror jag gav ca 2100:- ink moms. Ganska stor skillnad jämfört med peltors motsvarande.. jag har haft peltor förut och hittills tycker jag Hellberg är lika bra om inte bättre! Mycket bra batteritid.

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Lindveden  
#774569 Men dom har fortfarande ingen radio inbyggd i dom va?

Avatar Fallback

Re: Bt kåpor, Peltor mot Sena

Emil83  
#774577 Nej inte i mitt utförande iaf. Går ju att streama från telefonen åxå.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).