Arbetskläder för skogen

Skyddskänga

5 inlägg 3849 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skyddskänga

barr  
#737598 Hej, köpte på Jula Sågskyddsstövlar Yukon
Gummiförstärkt stålhätta
Halksäker gummisula med dubbar
Sågskyddsklass 2 (24 m/s).
De är tunga och klumpiga, ökar risken för fall. Har nu prövat en sågskyddskänga (i kalvskinn) på Granngården som är otroligt lätt o smidig. SÅGSKYDDSKÄNGA STIHL RANGER. skyddsklass 1. Kostar 1995:-
Läst här i forumet om en sågskyddskänga i nubucskinn Dynamic S3 som rekommenderas. Vill höra era erfarenheter och vilken skyddsklass den har?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skyddskänga

Williamm  
Användarvisningsbild

Re: Skyddskänga

MF förare  
#737649 Hej!
Har ett par av tidigare Dynamic modell med gore-tex, jätte mjuk skön känga. Tyvärr har gore-tex lagret gett upp efter ca 3-4 år..
Har även slitit ut ett par av ranger modellen, sömmarna gav med sig till slut. Är inne på andra paret nu. Håller de högre än dynamic modellen faktiskt. Smörjer man dem ordentligt och OFTA med läder fett/kräm blir de fantastiskt mjuka och sköna å I princip 100% vatten täta utan gore-tex. Så tycker iaf jag personligen!

Användarvisningsbild

Re: Skyddskänga

Fredi  
#738887 Har jag för mig är samma som Sievi Timberland:https://www.sievi.com/se/produkter/skyddsskor/al-gt-timber-xl-ja-s3hro
Som har klass: 2[/quote]

Dessa Sievi kängor är de bästa jag hittills haft på fötterna i skogen, mjuka och lätta. Har både Stihls och Husqvarnas kängor men Sievis är de första jag väljer när jag drar till skogs

Användarvisningsbild

Re: Skyddskänga

Williamm  
#738905
Fredi skrev:Har jag för mig är samma som Sievi Timberland:https://www.sievi.com/se/produkter/skyddsskor/al-gt-timber-xl-ja-s3hro
Som har klass: 2


Dessa Sievi kängor är de bästa jag hittills haft på fötterna i skogen, mjuka och lätta. Har både Stihls och Husqvarnas kängor men Sievis är de första jag väljer när jag drar till skogs[/quote]
Bra, Mina lär komma snart...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).