fre 13 okt 2006, 20:20#3011hur ofta tvättar ni era sågskyddskläder??
hur många tvättar håller ett par sågskyddsbyxor för??
hur vet man att sågskyddet är intakt??
Arbetskläder för skogen
skyddskläder?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
fre 13 okt 2006, 20:51#3012jag tvättar mina rätt ofta, sågkyddet kan klibba ihop man spiller olja på byxorna, man kan glömma att stänga oljelocket efter påfyllning (har aldrig hänt mig *lol)
även kåda kan tränga igenom ,,,
jag har haft mina ett par år skulle jag tro och har inte märkt nått att tvättarna skulle skada dom, det som skadat dom är min lömska 346:a
sågskyddet består av långa fibrer du märker om du sågar sönder byxan då är skyddet ofta slut på det stället ,,,,,
även kåda kan tränga igenom ,,,
jag har haft mina ett par år skulle jag tro och har inte märkt nått att tvättarna skulle skada dom, det som skadat dom är min lömska 346:a
sågskyddet består av långa fibrer du märker om du sågar sönder byxan då är skyddet ofta slut på det stället ,,,,,
346xpg "woods ported" 372xpg "woods ported"
394xpg "lätt-trimmad"
394xpg "lätt-trimmad"
fre 13 okt 2006, 21:07#3014Kådan upplever jag som största nedsmutsaren. Glömde oljelocket en gång men oljan rann inte ut på byxan som tur var.
Mina byxor gå oftast sönder av grenar som trasar upp yttertyget, det är värst när man röjer i trassliga bestånd eller stormfälld skog. Gudrun kostade ett par byxor!
Mina byxor gå oftast sönder av grenar som trasar upp yttertyget, det är värst när man röjer i trassliga bestånd eller stormfälld skog. Gudrun kostade ett par byxor!
fre 13 okt 2006, 22:38#3027
5 ggr i tvätten?. det var f-n inte möe det?.
pgo_jim skrev:okej! för enligt husqvarnas hemsida så klara dom bara 5 tvättar i 60 grader..?
5 ggr i tvätten?. det var f-n inte möe det?.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
lör 14 okt 2006, 11:36#3034Det tror jag inte på!
Kanske är nåt de skrivit som garanti grej eller nåt...
Mina gamla byxor har tvättats massor med gånger....
Jag gav bort dem i våras, men de används fortfarande...
Kanske är nåt de skrivit som garanti grej eller nåt...
Mina gamla byxor har tvättats massor med gånger....
Jag gav bort dem i våras, men de används fortfarande...
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
lör 14 okt 2006, 19:19#3046
Jag har byxor som det står Husqvarna på och jag tvättade dem i 60 grader. Det resulterade i att de krympte. Inte mycket, men såpass att de satt år runt stövelskaften tillräckligt mycket för att inte kana ned efter att man tagit ett högt kliv. Man behövde inte gå länge med sågen innan det började komma skräp i stövlarna.
Jag fick nya byxor sedan jag beklagat mig hos handlaren. Det blev lika illa med dem och jag fick ytterligare ett nytt par - jag har inte vågat tvätta dem för jag tror nog handlaren skulle muttra om samma sak hände igen.
Har någon annan varit med om detta?
Är det någon idé att tvätta i lägre temperatur?
pgo_jim skrev:okej! för enligt husqvarnas hemsida så klara dom bara 5 tvättar i 60 grader..?
Jag har byxor som det står Husqvarna på och jag tvättade dem i 60 grader. Det resulterade i att de krympte. Inte mycket, men såpass att de satt år runt stövelskaften tillräckligt mycket för att inte kana ned efter att man tagit ett högt kliv. Man behövde inte gå länge med sågen innan det började komma skräp i stövlarna.
Jag fick nya byxor sedan jag beklagat mig hos handlaren. Det blev lika illa med dem och jag fick ytterligare ett nytt par - jag har inte vågat tvätta dem för jag tror nog handlaren skulle muttra om samma sak hände igen.
Har någon annan varit med om detta?
Är det någon idé att tvätta i lägre temperatur?
lör 14 okt 2006, 22:56#3066Jag tvättar alltid i 60 grader och jag har aldrig haft några problem med det. Det känns som att det behövs för att det ska bli riktigt rent...
Ett tips till dig Ernst är att man kan sätta remmar längst ner på byxorna och dra åt, då sitter dom där dom ska...
Ett tips till dig Ernst är att man kan sätta remmar längst ner på byxorna och dra åt, då sitter dom där dom ska...
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).