Arbetskläder för skogen

Röjkläder/huggarkläder till bra pris?

12 inlägg 15697 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjkläder/huggarkläder till bra pris?

Akimavok  
#40543 Jag är ny här och ber om förståelse om detta inlägg är felplacerat. Jag skriver i "Röjning" för att jag är ute efter en skogsblus och eventuellt en jacka som fungerar bra för främst röjning, men även en del huggning.
Var brukar ni handla skyddskläder och eventuellt andra tillbehör till sågarna över internet? Vilken internethandel inom detta område är billigast?

Tacksam för tips.



   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#40546 Sågkläder brukar avhandlas under "handhållet" men jag tycker gott att vi kan köra den här tråden under "Röjning"

Jag använder mig av Stihls röj/huggarställ, men HVA´s "huggarblus" är faktiskt redigt bra som "allround", så kika gärna på den.

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40597 Gå till din lokala handlare och köp det bästa han har din ärkesnåljåp. :)

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40842 Hva´s röjarblus och ett par vanliga arbetsbyxor använder jag, byxorna är Blåkläder eller Jobman...

På sommaren röjer jag oftast med bara skjorta, lite luftigare än röjarblusen.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40849 tycker att husqvarna har bättre sortiment av arbetskläder jämfört med stihls sortiment, tycker om husqvarnas röjarbyxor mycket slitstarka samt till ett bra pris!

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40874 Kör med M59-byxor från försvaret à 25 kr/st på Överskottsbolaget. Hellt oöverträffbara vad gäller kvalitet relativt pris. Som jacka kan man ta i stort sett vad som helst och på sommaren räcker det ju med en vanlig flanellskjorta som man kan få från en femtilapp på vilket varuhus som helst.

Avatar Fallback
tobmah  
#40945 Nu var det ju blus eller jacka du var ute efter. Men då några även tog upp byxor så måste jag bara skriva att jaktkläder o framförallt jaktbyxor är suveräna då de är vatten och vindtäta med typ airtex membran som andas rätt bra. finns rätt billiga ställ från b.l.a Engelssons postorder o.s.v. Har sällan regnbyxor längre efter att jag börjat med jaktbyxor. Mina byxor jag köpte kostade 450:-. Men jag vet att det finns billigare. Har ej köpt någon jacka än, men det ska jag snart beställa för att testa. Saknar dock signalfärger. Men va tusan, Hjälmen lyser ju med sin oranga färg :D

Avatar Fallback

Tack för era synpunkter!

Akimavok  
#41008 Jag nöjer mig med detta. Engelssons postorder har jag köpt en del från och funnit dem mycket prisvärda, så det blir nog att investera i ett par byxor som andas ut och samtidigt stänger vätan ute. En skogsblus från Husqvarna är beställd + en annan skogs/huggarblus från Swedol som jag köpte för 400:-. Vi får se vilken som ger mest valuta för pengarna.

Tack än en gång, vi hörs!

   TS
Avatar Fallback
Skogsmullle  
#41124 okej okej :wink:

jag värnar annars om husqvarnas röjbyxa och en av deras "andnings" blusar


8) 8)

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41161 Jag har fyndat ibland när skid-och snowboardskläder reas ut.De har förstärkningar på bra ställen och finns ofta med div. andasmembran.

Dock är alla membrankläder jag provat alldeles för täta för hög aktivitet i hyfsat väder.

Använder bara membran-kläder när det är blött.

/Nisse

Avatar Fallback

Re:

Akimavok  
#41931
nisse skrev:Jag har fyndat ibland när skid-och snowboardskläder reas ut.De har förstärkningar på bra ställen och finns ofta med div. andasmembran.

Dock är alla membrankläder jag provat alldeles för täta för hög aktivitet i hyfsat väder.

Använder bara membran-kläder när det är blött.

/Nisse



Vilken smart idé! Jag tog fram ett par gamla skidbyxor från Klättermusen och de var toppenbra att röja i. De är dessutom kevlarförstärkta så de höll bra till och med bland haggtorn.
Tack Nisse för ditt inlägg!

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjkläder/huggarkläder till bra pris?

stihl  
#49822 Jaktbyxor som andas måste bli för varmt att röja i om man går på lite för dom är ju fodrade med något.Vanliga byxor kan ju bli för varma vissa dagar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).