Arbetskläder för skogen

Trånga kängor.

4 inlägg 3950 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trånga kängor.

Flugfiskaren  
#636836 Har nu testat två olika sågskyddskängor den ena var meindl och den andra var stihl dynamic gtx , meindl kängan hade jag lånat av en kompis och provade några träd , men båda kängorna klämde över foten lite bakom tårna , kändes som det klämde i kanten på stålhättan på båda.

Båda hade samma storlek och kändes ok på längden så är dom lägre än andra kängor eller skor för jag har nog inte haft några skor eller kängor som klämt , och då har jag haft otaliga arbetsskor för innomhusbruk på jobbet med stålhätta.

Så vad rekommenderar ni för mig att göra bara att testa andra kängor eller vad rekommenderar ni.



   TS
Avatar Fallback

Re: Trånga kängor.

Ldsaren  
#636850 Jag köpte Genzo dom svarta där på Hylte , jag har 43 annars i skor gick upp till 44 på dom , hur bra o sköna som helst , klass 2
få sömmar som kan gå sönder , kostar ca 2500 med moms , köpte till grabben också.

Användarvisningsbild

Re: Trånga kängor.

Madshus05  
#637180 Jag har i eget tycke korta, breda och höga fötter. Jag provade provade en dyr (ca 3000kr) Stihl känga på Granngården. Tror det var Dynamic GTX men minns inte säkert. Den passade inte på min fot, jag var upp på storlek 47 innan bredden stämde. Normalt har jag 44.

Om du har nära till Swedol eller Jula skulle jag åka dit och prova Oregon, de har i mitt tycke en bra bredd. Nackdelen med Oregon är de låga skaften.

Användarvisningsbild

Re: Trånga kängor.

eltorpedo  
#641648 Jag har Meindl Airstream och trivs förträffligt med dom. Men då har jag 45:or trots att jag har 42 i vanliga fall. Min grabb köpte Meindl Woodwalker i 42 och dom blir för trånga för mig så tricket med Meindl är kanske att gå upp i storlek.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar