Arbetskläder för skogen

Skyddsbyxor

59 inlägg 31073 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

anersimyra  
#747446
Fredrik320 skrev:Fick hem Timbermen Allround igår, tycker de passar väldigt bra, lite onödigt stora i midjan bara för att vara M, längden är ändå hel perfekt på byxbenen. Bra att det går att justera runt midjan med karborreband. Synd att det bara finns en ögla på för hängslena på ryggen, tycker det hade varit bättre med två som på framsidan, verkar lite obekvämt på ryggen med bara en öggla :-|
. Köp till de hängslen med kardborrelås som är tänkta att användas med byxan ..👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Fredrik320  
#747454
anersimyra skrev:Köp till de hängslen med kardborrelås som är tänkta att användas med byxan ..👍🙂


Det gjorde jag också men såg bara på försäljarens sida har de två ögglor på ryggsidan av byxorna, konstigt de ändrat på den designen i senare modellen, eller kanske det är tvärtom att jag fick en gammal modell? Skall ta och skicka ett mail till försäljaren.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

anersimyra  
#747467 🤔 jag kollade precis på mina Timbermen och där finns två hällor bak.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Gaffe  
#787751 Något nytt på byxfronten?
Någon som testat Stihl Advance X-TREEm?
Gillar mina Stihl X-fit, fast de verkar ju inte gå å få tag i längre.
Hur är det med stretch i Timbermen eller Pfanner ni som kör med dessa?

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Raggarö  
#787765 Jag hade Stihl x-fit tidigare och var helnöjd med allt utom hållbarheten, de började rämna lite här och var.

Har nu Pfanner Gladiator: Mindre stretchiga men betydligt bättre hållbarhet.


Raggarö

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Gaffe  
#787771
Raggarö skrev:Jag hade Stihl x-fit tidigare och var helnöjd med allt utom hållbarheten, de började rämna lite här och var.

Har nu Pfanner Gladiator: Mindre stretchiga men betydligt bättre hållbarhet.


Raggarö



Hur är komfoten i övrigt på Pfanner Gladiator?
Har du även jackan?
Jag vill ha svala plagg och hellre klä på mig under.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Raggarö  
#787774 Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Jag har en Stihl x-fit jacka som ska kompletteras med något regntåligare, blev genomblöt senaste huggningen...... 😢

Raggarö

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Gaffe  
#787777
Raggarö skrev:Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Jag har en Stihl x-fit jacka som ska kompletteras med något regntåligare, blev genomblöt senaste huggningen...... 😢

Raggarö


Instämmer, den är efter några år som en Wettexduk 🏊‍♂️

Håller du till på Raggarön?

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787787
Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
Någon som testat Stihl Advance X-TREEm?
Gillar mina Stihl X-fit, fast de verkar ju inte gå å få tag i längre.
Hur är det med stretch i Timbermen eller Pfanner ni som kör med dessa?


Stihl X-Treem är tveklöst de skönaste (och de dyraste) huggarbyxorna, som jag hittills har haft. Dock långtifrån de hållbaraste, vilket de kanske borde vara med tanke på det höga priset...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Raggarö  
#787830
Gaffe skrev:
Raggarö skrev:Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Jag har en Stihl x-fit jacka som ska kompletteras med något regntåligare, blev genomblöt senaste huggningen...... 😢

Raggarö


Instämmer, den är efter några år som en Wettexduk 🏊‍♂️

Håller du till på Raggarön?



Fastboende sedan 25 år, bor i Raggarö-City

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Gaffe  
#787852
Niking skrev:
Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
Någon som testat Stihl Advance X-TREEm?
Gillar mina Stihl X-fit, fast de verkar ju inte gå å få tag i längre.
Hur är det med stretch i Timbermen eller Pfanner ni som kör med dessa?


Stihl X-Treem är tveklöst de skönaste (och de dyraste) huggarbyxorna, som jag hittills har haft. Dock långtifrån de hållbaraste, vilket de kanske borde vara med tanke på det höga priset...
/Niklas


Har du testat Pfanner eller Timbermen nyligen, eller vilka jämför du mot?

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787858
Gaffe skrev:
Niking skrev:
Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
Någon som testat Stihl Advance X-TREEm?
Gillar mina Stihl X-fit, fast de verkar ju inte gå å få tag i längre.
Hur är det med stretch i Timbermen eller Pfanner ni som kör med dessa?


Stihl X-Treem är tveklöst de skönaste (och de dyraste) huggarbyxorna, som jag hittills har haft. Dock långtifrån de hållbaraste, vilket de kanske borde vara med tanke på det höga priset...
/Niklas


Har du testat Pfanner eller Timbermen nyligen, eller vilka jämför du mot?


Jag har även Pfanner Gladiator och dessförinnan hade jag Jonsereds elastiska huggarbrallor (Comfort?).

Pfanner Gladiator är tåligare, men inte alls lika sköna och smidiga som Stihl XTreem.

Timbermen har jag dock inte prövat och kan således inte uttala mig om dem.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787861 Å det är alltså Gladiator med snölås, som jag kör med. Finns ju även varianter utan snölås, har jag för mig.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Gaffe  
#787870 Får försöka hitta något ställe där man kan prova fler av de vid samma tillfälle. Kikade på Pfanners "Ventilation" och inte Gladiator på Skogmas hemsida

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).