Arbetskläder för skogen

Skyddsbyxor

59 inlägg 31048 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Klyv Bixby  
#731594 Jag har dom med hängslena. Dom är bekväma å så, men kanske lite bylsigare än vad stihl å husq byxorna är.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

80-90  
#731712
bengt.a skrev:Har någon provat huggarbyxor från engelbert strauss ?

Jag är inne på mitt andra par nu . Gillar de å sen går man inte i konkurs av å köpa de 👍

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

anersimyra  
#731754 Jag köpte både kängor och huggarbrallor/huggarblus från dem vid två tillfällen men bojkottade dem efter att ett par helt nya brallor genast sprack från ände till ände i grenen. Brallorna hade blivit liggande i drygt ett år så garantitiden från inköpsdatum hade gått ut. Jag returnerade brallorna och förklarade att de var det ena exemplaret av två som jag köpte vid samma tillfälle och att de sprack vid det första tillfället som de användes. Men de förklarade snorkigt att de inte kunde tänka sig att godkänna reklamationen då garantitiden passerats. Numera köper jag antingen timbermen light eller timbermen all round från Skogma i stället..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

JensSkoog  
#731779 Tack för tipset, "anersimyra" :-bd
Ser att Norlog här har "timbermen light" till ett pris som känns bra, (under 2400 + moms). De har även specialstorlek med ben som är 5 cm kortare, något som skulle passa mig som är liten och tjock. Mina Stihlbyxor blir alltid lite långa i benen.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

anersimyra  
#731788
JensSkoog skrev:Tack för tipset, "anersimyra" :-bd
Ser att Norlog här har "timbermen light" till ett pris som känns bra, (under 2400 + moms). De har även specialstorlek med ben som är 5 cm kortare, något som skulle passa mig som är liten och tjock. Mina Stihlbyxor blir alltid lite långa i benen.

Ja, tack, Jens..👍🙂 har de all round byxan så får man en byxa med lite mer ” lull lull ” för samma pris som light byxan. https://skogma.se/timbermen-allround-sa ... 9241751007

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

JensSkoog  
#734170 Nu har jag körd med Timbermanbyxorna i några dagar, och måste bare
tacka dig@anersimyra för att du tipsade om dom. Sitter mycket bra på
kroppen, känns smidiga och exakt riktig längd så jag inte släpar
byxbenen i marken. :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Fredrik320  
#744801 Funderar på Timbermen allroundbyxor. Ser ganska smala ut nertill i byxbenen, passar de ovanpå skogsstövlar? Har byxorna snöskydd eller vad det nu kallas, extra tyg på insidan av byxbenen man kan stoppa in i sockorna så skaver inte stövlarna direkt på huden då man använder kortkalsonger? Vad borde man skaffa för hängslen, också timbermen eller?

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

anersimyra  
#744802
Fredrik320 skrev:Funderar på Timbermen allroundbyxor. Ser ganska smala ut nertill i byxbenen, passar de ovanpå skogsstövlar? Vad borde man skaffa för hängslen, också timbermen eller?

De går att dra över både käng och stövelskaft utan problem och de har hällor som passar de svarta hängslena med kardborrelås..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Fredrik320  
#745006 Det låter bra! Skall nog ta och lägga in beställning.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745012 Nokon som brukar pfanner?

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Axl  
#745014 Jag är inne på mitt 2:a par. Gillar dom.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745020 Eg og likar dei, Huskar ikkje akkurat kva mi heiter. Eg har berre ei som eg brukar sommar som vinter. Tar heller ein stillongs under dersom det er skikkelig kaldt om vinteren. Er sikkert bukse nr 3 eller 4.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Axl  
#745022 Ventilation tror jag mina heter. Det är dom tunnaste.

Avatar Fallback

Re: Skyddsbyxor

Axl  
#745023 Det enda jag inte riktigt gillar är tumstocksfickan som bara samlar skräp.

Användarvisningsbild

Re: Skyddsbyxor

Fredrik320  
#747433 Fick hem Timbermen Allround igår, tycker de passar väldigt bra, lite onödigt stora i midjan bara för att vara M, längden är ändå hel perfekt på byxbenen. Bra att det går att justera runt midjan med karborreband. Synd att det bara finns en ögla på för hängslena på ryggen, tycker det hade varit bättre med två som på framsidan, verkar lite obekvämt på ryggen med bara en öggla :-|

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).