Arbetskläder för skogen

Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

5 inlägg 2866 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

Faun  
#598442 Jag har provat ett par Husqvarna Technical Extreme byxor.

Normalt har Jag XL i storlek. Jag testade byxorna i både XL och XXL men upplevde båda byxorna som korta.

Är det så att sågskyddsbyxorna är något kortare eftersom man går med höga kängor eller är det så att man behöver beställa extra långa byxor?

Jag testade att fästa byxorna i skorna på samma sått som jag gör med vandringsbyxir dvs på översida fot. Det blev så kort att det var svårt att gå ner på knä. Är det så att man fäster sågskyddsbyxor högre upp på kängorna?

Och om någon undrar varför jag ställer dessa frågor så är jag ny i dessa sammanhang :smile:


Senast redigerad av Faun mån 02 dec 2019, 05:43, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

Applegate  
#598444 De är korta och är det långa så är midjan därefter. HUSQVARNA kan göra specialbyxor (jag har) men där är Pfanner bättre.

Användarvisningsbild

Re: Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

Grålle52  
#598471 Pfanner XL+7 passar mig,196cm, perfa.

Användarvisningsbild

Re: Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

Faun  
#598474
Grålle52 skrev:Pfanner XL+7 passar mig,196cm, perfa.


Vad har du för längd på vanliga jeans (som jämförelse)?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är sågskyddsbyxor kortare än vanliga byxor?

Grålle52  
#598477 Bra fråga. 35-36 nånstans. Undviker jeans för nåt jävligare kan man inappt ha på sig. Kör lundahgs brallor och då har jag 154

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).