Arbetskläder för skogen

Ljusfärgade sågarbyxor

24 inlägg 7679 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#573925
1562073761_stihldynamicventbundhose.jpg
Är det någon som har prövat dessa ? Eller vet om det finns någon återförsäljare i Sverige som kan ta hem dom ?

Byxorna heter "Bundhose DYNAMIC VENT" och finns på http://www.stihl.de


Senast redigerad av StefanN74 tis 02 jul 2019, 14:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-02  
#573930 Du kan köpa dessa online på Stihl om du vill.

:-bd

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#573933 jo absolut men är ingen höjdare på tyska och skulle va trevligare att få prova dom först 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#574308 Det enda jag får till svar från stihl norden är att dessa ej säljs på den skandinaviska marknaden. Finns det risk att sågskyddsklassningen inte är godkänd ? Är det inte samma klassning överallt ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Avslutat-02  
#574309 Sågskydds standarden är väl CE märkt och godkänd i hela EU....

Men Stihl kanske inte bara avser att sälja dessa på den svenska marknaden.

Precis lika som Hva gör med vissa produkter.

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Fredi  
#574409
StefanN74 skrev:Det enda jag får till svar från stihl norden är att dessa ej säljs på den skandinaviska marknaden. Finns det risk att sågskyddsklassningen inte är godkänd ? Är det inte samma klassning överallt ?


Är inte dessa samma byxor som du avser? Isåfall säljs dessa i Finland i varje fall.
https://www.elfvingcenter.fi/library/fi ... aketti.jpg

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#574781
Fredi skrev:
StefanN74 skrev:Det enda jag får till svar från stihl norden är att dessa ej säljs på den skandinaviska marknaden. Finns det risk att sågskyddsklassningen inte är godkänd ? Är det inte samma klassning överallt ?


Är inte dessa samma byxor som du avser? Isåfall säljs dessa i Finland i varje fall.
https://www.elfvingcenter.fi/library/fi ... aketti.jpg


Precis dessa byxor, tack :ymparty:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#622803 Hej Skogsforum. Har igen försökt med Andreas Stihl Norden AB om dom inte kan ta hem denna byxa till den svenska marknaden men fick nej återigen. Är det bara jag som vill ha byxor som inte absorberar så mycket värme ? tänker utifrån färgen att dessa borde vara hyfsat svala ? fick till mig att dom säljs på den Finska marknaden och då också på Åland där det borde finnas svensktalande återförsäljare vilket kanske kunde underlätta enligt Stihl norden. Dock så finns inte modellen med kortare benlängd som jag är intresserad av på den Finska marknaden. Är det någon här som är bra på Tyska och kan typ skriva någon form av guide till hur jag beställer hem dom via www.stihl.de ? Om det går att beställa på faktura till exempel och så vidare.... Med Vänlig Hälsning/Stefan 🙏

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

StefanN74  
#622804 Dom har artikelnummer 00883420915 om det är till någon hjälp ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Forestboy  
#623131 I södra finland kan vi nog svenska 🙂

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Norrtälje  
#623155 https://www.ebay.de/itm/STIHL-Dynamic-Vent-Bundhose-Atmungsaktive-Schnittschutzhose-Gr-46-60/274083001428?hash=item3fd09eb454:m:mcsjZ4fkPvrMN7n8BqLXpaQ

Bara att klicka hem för medlemmar på EBAY och det går på några sekunder. 190EUR med frakt.

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

JensSkoog  
#623193 "Kein Versand nach Norwegen" - tyvärr, men när det är priset
för att vi står utanför EU, så är det värd det :d

Men jag skulle ana att dom är bekväma sommarstid :-bd

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623236 Kom ihåg två saker när du beställer varor från EU/Tyskland:
1) Du skall inte betala någon moms, du skall skicka ditt VAT-nummer till den tyska handlaren som då inte lägger på någon tysk moms.
2) Handel med EU innebär att du måste betala in din moms för året innan senast i februari, istället för vid deklarationen.

Punkt 2: När jag köpt en reservdel till min skogsbil från England för 500 kr, så var jag tvungen att betala in hela årets moms (> 200 kkr) i februari, vilket jag då missade och fick betala ca 10 kkr i straff på detta. 🙃

Användarvisningsbild

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Williamm  
#623274 Hej
Jag är bra på tyska och kan nog hjälpa dig

jag skickar dej et pm.

Avatar Fallback

Re: Ljusfärgade sågarbyxor

Norrtälje  
#623345
Mangan skrev:1) Du skall inte betala någon moms, du skall skicka ditt VAT-nummer till den tyska handlaren som då inte lägger på någon tysk moms.


Lycka till med det, enklast att klicka och pröjsa hela då det är enstaka tillfälle. Tyskarna kan inte Engelska eller något annat heller för den delen und wir können sie Deutsch nicht sehr gut plus att mindre aktörer har kanske inte export rutinerna för extraarbetet som krävs av Tyska skatteverket för B2B över landsgränser så som Svenska skatteverket kräver här. Det allra vanligaste jag ser på Ebay är tyvärr att Tyska handlare inte skickar utanför landet så man får helt enkelt vara glad att se de som försöker och inte är helt omöjliga.

JensSkoog skrev:"Kein Versand nach Norwegen" - tyvärr, men när det är priset
för att vi står utanför EU, så är det värd det :d


Det är pappersgörat som handlarna vill slippa bry sig om så många handlare avstår väl marknaden. Precis som handlare här gärna avstår från att skicka utanför Sverige.
Att som Norrman inte kunna handla på nätet..hur gör man då när man ska ha något? :roll: Har alla i Norge en egen langare som pendlar till Sverige eller finns det forwarding tjänster nära gränsen så man åker och hämtar ut själv? Köpte lite Arla Edamerost i veckan till kampanjpriset 39.90:- kilot sånt kanske man skulle smuggla över? :grin: Eller var det om ost till Norrmän en myt skapad av Solsidan :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).