Huggarbyxor har aldrig knäskydd, varför??

20 inlägg 3890 visningar 6 följer aktivt Svara, dela mm...   

Re: Huggarbyxor har aldrig knäskydd, varför??

Ent  
Hema skrev:Klart att det går att sy i huggarbyxor, men man får bara sy i yttertyget, aldrig riskera sy fast sågskyddet!

Ok, men kan man med symaskin begränsa sig till yttertyget? Med nål och tråd går det förstås, men får man det så stadigt att det håller i långa loppet?

TS
Kläder

Hema  
#536807 Har man tålamod och vet vad man gör, är väl allt möjligt. Man kan ju kombinera med lim.

Ent  
Hema skrev:Har man tålamod och vet vad man gör, är väl allt möjligt. Man kan ju kombinera med lim.

Det var ju det också, tid, tålamod och sömnadskunnande... Skralt på alla tre punkter för min del :wink:

TS

vajnis  
#536864 Här kommer ett par skratt till...
En skomakare får tråd igenom alla material, annars som Hema föreslog - lim.
En båtbyggare kan nog få fast fickor med nit och bricka, typ klink-modellen.

Ent  
#538032 Ringde Skogma för säkerhets skull men de hade inga modeller med knäskyddsfickor. De skulle vidarebefordra frågan till inköpsavdelningen så på några år kanske?

Eftersom jag har två fungerande par så går nog Stihls variant bort i detta läge, runt 4000 Kr... Inget som den lokale ÅFen har hemma heller så att man hade kunnat pröva och bli frestad av.

Tjata ni också så kanske vi får lite produktutveckling även på detta område :ymparty: :ymparty:

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).