Arbetskläder för skogen

Protos hjälm med modifierad radio

26 inlägg 10899 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Protos hjälm med modifierad radio

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528437 Tur man jag satsade på rätt HQ produkt 535FBx 😉

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

JensSkoog  
#528439
Seb macahan skrev:
......Visiret blir löst, efter 5-6dagar så blev "plupparna" i visiret utslitna så de lossnar eller sitter på bara en sida.

Nu ska tilläggas att jag är Hq- fan men allt de gör är inte bra. Hjälmen är en av sakerna. Likaså är nog alla överens om att Stihl 201 är hästlängder bättre än HQ lilla (har tom glömt vad den heter 339 eller nått).

Bra att man är märkestrogen, men bara så länge det man
använder funkar bra, och bäst i (egna ögon). :wink:

Dom där "plupparna" är bara skit på Stihlhjälmen ochså. Vet
inte hur ofta jag har fått stanna och fixa till visiret när jag har
gått i eftersatt eller kvisat löv med grenar alla vägar. :roll:

Har till nu inte haft problem als med visiret på Protosen, och
skyddsglasögonen funkar utmärkt bara jag kommer i håg dom - sker
oftast när jag har fått ögonen fulla i stamkvistin med KM 130
med svärd och kedja. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

JensSkoog  
#528440
Seb macahan skrev:Skämt o sidor. Husqvarna erkände själva under GD18 att
de har haft problem
med hjälmen.

Det är ju början på att saker ska bli bättre :-bd

Kan inte komma i håg att jag någon gång har hörd något
liknande från den andra stora producenten :d :d

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528445
Seb macahan skrev:
Grålle52 skrev:Vad är det för fel på hq technical?


Likaså är nog alla överens om att Stihl 201 är hästlängder bättre än HQ lilla (har tom glömt vad den heter 339 eller nått).


Nu tror jag att den lilla Husqvarnasågen heter 536 LiXP och ska jämföras med Stihl MSA 200. :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Seb macahan  
#528454 Nej nej @Niking. Långt innan batteriets tid på den tiden hette Stihl Ms200 och Hq hade också en liten såg (som skulle motsvara ms200). Under denna tid var inget mer än skruvdragare batteridrivna (och vissa kvinnliga attribut i sängborden). Blev aldrig någon succé, sågen :wink: Den såg.....inte ut som konventionella sågar. Dyr liten och funkade inget bra, kommer någon ihåg vad den hette. Stihl ms200 sedemera 201 är ju dyr liten och helt fantastiskt!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

kjetilroeste  
#528463 Synes kanskje visiret burde vært noen cm lenger på protosen. Den dekker såvidt haka... Og nakkeskydden burde vært på str med gode gamle vinterskyddet til HQ... Ellers er hjelmen finfin! :)

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528469 @Seb Macahan! Det är ju en betydande skillnad mellan MS 200 och MSA 200, liksom mellan 339XP och 536 LiXP.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Seb macahan  
#528474 Nu kanske jag har angett fel betäckning, men Stihl ms200 och Hq 339xp är väl samma "typ" av såg. Proffssåg på 36-36cc under 4kg. Vad är det som skiljer dem så enormt i mellan?? De batteridrivna har jag inte jämfört i mitt inlägg väll?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528475 "Husqvarna lilla" är väl just 536 LiXP...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Samlarn  
#528476 Som jag tolkade det så gällde ditt inlägg förbränningsmotorer, utan tvekan 👍

Avatar Fallback

Re: Protos hjälm med modifierad radio

Hema  
#528509 339:an kom i två versioner (gamla med hockeyklubbs klistermärke och den nyare med runt klistermärke). Det verkar vara olika uppfattningar om sågen, så en del tillverkningsvariation verkar troligt.

Dock utan att ha jämfört de två, så kan jag inte uttala mig om Stihlen. Men min 339:a funkar bra för det den är tänkt.

Att inte hva gjorde en vanlig version på sin topphandssåg 540Txp verkar som ett udda beslut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).