Arbetskläder för skogen

Huggarskor

5 inlägg 4459 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huggarskor

Ape  
#516600 Tjena! Är på jakt efter ett par nya huggarskor, har hitills haft husqvarnas lite billigare skor när jag har huggt. Har för mig att dom kostade 1700 eller nåt i den i stilen. DOm fungerar bra vid kortare jobbtillfällen men ska man jobba några timmar i jobbig terräng så känns det rejält i fötterna sen. Nån som har tips på ett par bra skor? Letar efter några som är sköna att ha på sig samt inte alltför dyra.



   TS
Avatar Fallback

Re: Huggarskor

Dennis1982  
#516601 Jag har oregon fiordland, är väldigt nöjd med dem. Fiordland kändes lite smidigare och mjukare än HQ billigare modell när jag provade.

Användarvisningsbild

Re: Huggarskor

Ape  
#516648 Ska definitivt ta och kika på dom, har hört att oregan gör bra skyddskläder. Tack för tipset ☺️

   TS
Avatar Fallback

Re: Huggarskor

Hema  
#516687 Jag gillar mina Stihl GTX Advance, går nu att hitta för 2700:- (men jag har för att jag fick mina för lite mindre vid black friday.) Har inte använt de jättemycket men de blir bara skönare o skönare, lite stela som nya.

Användarvisningsbild

Re: Huggarskor

Ape  
#516751
Hema skrev:Jag gillar mina Stihl GTX Advance, går nu att hitta för 2700:- (men jag har för att jag fick mina för lite mindre vid black friday.) Har inte använt de jättemycket men de blir bara skönare o skönare, lite stela som nya.
Hmm, dom ser sköna ut med. Ska in och kolla priset på oregon skorna och sen får det bli någon av dom två [emoji108]

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).