Arbetskläder för skogen

Arbetskläder

37 inlägg 17703 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68001
Galnic skrev:Är det nån som använder nå fodrade byxor på vintern?


Motorsågsbyxor brukar vara fodrade - speciellt C-varianten :lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Elias  
#68039 Går ju om inte annat ha på sig underställ inuti huggarbyxorna.

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Valmet860  
#68433 Brukar andvända Snickers fodrade arbets byxor på vintern när det är ner mot 10-20 grader kallt. Är det varmare ute så blir det så varmt i hytten med sånna byxor.

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75048 Nu har jag fått hem nya kläder.
Testade Wexmans erbjudande. Så vi köpte hem en sats med Forestline och en sats med High Wish.
Verkar va bra kläder. Bra passform på både byxor och jacka. Mycke goa kallingar oxå.
jag tog High wish erbjudanet och far tog Forestline.
High Wish har en bättre jacka tyckte jag med en riktig fodrad kapuschong, gutt å ha då snön yr och man ska va ute och skruva. Kapuschong har inte forestline jackan.
Bra med reflexer annars på plaggen. Sen har nästan alla plagg fluroserande färger så man synns bra även skärp och mössor.

Jag är nöjd!

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

Solo  
#75050 Köpte Wexmans paket på SMF-årsstämman i Sundsvall, Mycket prisvärda kläder som jag kan rekommendera alla!
Problemet är att vinterjackan har varit nästan för varm hittills, men nu när det blev "riktig" vinter kommer den till sin rätt!

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75192 T&P Winterline, lättfodrade arbetsbyxor från ITAB. Funkar jättebra som maskinförarbyxor. Sådana sitter på min underkropp nästan alla dar i veckan halva året, och har så gjort i 6-7 års tid. inte samma par dock. Enda nackdelen jag ser är är tumstocksfickan som blir snöfylld om man måste ut i djupsnö. Bra pris oxå! Rekomenderas!

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

sebbe junior  
#80952 kör själv i fristads byxor dom med snickar fickor med varsel och graninge kängor för dom är så jävla go att köra i tycker jag i alla fall

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).