Arbetskläder för skogen

Husqvarna Röjskyddskläder

7 inlägg 5040 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna Röjskyddskläder

Kalleskog  
#462554 Då jag nästan uteslutande ägnar mig åt röjning på min fastighet funderar jag på att köpa arbetskläder ämnade för röjning. Husqvarna har både jacka och byxa speciellt anpassade för röjning och min fråga är om någon har erfarenhet av deras röjskyddskläder? Är de varma, överkattade i förhållande till andra arbetskläder, motståndskraftiga mot väta etc?

https://www.maskinklippet.se/trimmer-ro ... -technical



   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

ananders  
#462578 Jag använder byxorna och trivs väldigt bra med dem. Särskilt när det är blött, jag upplever att jag inte känner av att byxorna är våta, bara fuktiga, fast att det rinner vatten av dem.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

JensSkoog  
#462591
ananders skrev:Jag använder byxorna och trivs väldigt bra med dem. Särskilt när det är blött, jag upplever att jag inte känner av att byxorna är våta, bara fuktiga, fast att det rinner vatten av dem.

Passar dom för små tjocka gubbar ochså :d

Har tröttnat på mina Stihl röjbyxor som aldels inte håller den kvalite som jag
skulle villa ha, och som hellre inte passar min kropp.
Har trasat sönder två par bara sedan påsk :cry:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

ananders  
#462597
JensSkoog skrev:
ananders skrev:Jag använder byxorna och trivs väldigt bra med dem. Särskilt när det är blött, jag upplever att jag inte känner av att byxorna är våta, bara fuktiga, fast att det rinner vatten av dem.

Passar dom för små tjocka gubbar ochså :d

Har tröttnat på mina Stihl röjbyxor som aldels inte håller den kvalite som jag
skulle villa ha, och som hellre inte passar min kropp.
Har trasat sönder två par bara sedan påsk :cry:


Om du minns mig från Elmia så har jag inte riktigt samma kroppsbyggnad som du så jag låter den frågan förbli obesvarad. :d

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#462600
JensSkoog skrev:
ananders skrev:Jag använder byxorna och trivs väldigt bra med dem. Särskilt när det är blött, jag upplever att jag inte känner av att byxorna är våta, bara fuktiga, fast att det rinner vatten av dem.

Passar dom för små tjocka gubbar ochså :d

Har tröttnat på mina Stihl röjbyxor som aldels inte håller den kvalite som jag
skulle villa ha, och som hellre inte passar min kropp.
Har trasat sönder två par bara sedan påsk :cry:


Jens! Har du inga sömmkunniga bland alla dina damer, som du brukar hjälpa? För i så fall kan du köpa röjbyxan i någon eller några storlekar större, för att sedan låta den sykunniga damen korta byxbenen åt dig som betalning för lite trädgårdshjälp. För här behöver du ju inte ta hänsyn till något sågskydd på byxorna.
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 05 jul 2017, 14:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

JensSkoog  
#462602 Känner ju dom som är händiga med nålen och lätta på tråden :d :d

Hade det bara varit benlängden så skulle det gå, men Stihl byxorna holler inte i sömmarna, fickorna
får hål i sig snabbt, och alla varselsband lossnar efter två, tre dagar :surp:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Röjskyddskläder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#462608 Men går byxorna sönder för att de är för trånga i benen, eller för att de är måndagsexemplar?

Är det måndagsexemplar, så är det väl antingen reklamation eller sykunniga damer som gäller.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).