mån 14 dec 2015, 13:49#357263Måste slå ett slag för buffen! Vilket mångsidigt och billigt plagg, som passar en skogsarbetare perfekt, året om som halsskydd mot kvistar och kyla, och idag när jag kom till skogen var det -18 grader, då blev det en buff på halsen, och en på huvudet under hjälmen. Kan bara rekommendera detta till andra som inte provat. Kan vara något att önska av Tomten!
Arbetskläder för skogen
Buff
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in mån 14 dec 2015, 14:23#357270
Jaha, och vad är en buff?
Första svaret på frågan i "Duck Duck Go".
http://www.buffsverige.se/vad-ar-en-buff
En variant av rånarhuva ?
Har en i ull för MC-åkning, 30 år gammal.
Hammaren skrev:Hammaren » 28 min
Måste slå ett slag för buffen! Vilket mångsidigt och billigt plagg, som passar en skogsarbetare perfekt, året om som halsskydd mot kvistar och kyla, och idag när jag kom till skogen var det -18 grader, då blev det en buff på halsen, och en på huvudet under hjälmen. Kan bara rekommendera detta till andra som inte provat. Kan vara något att önska av Tomten!
Jaha, och vad är en buff?
Första svaret på frågan i "Duck Duck Go".
http://www.buffsverige.se/vad-ar-en-buff
En variant av rånarhuva ?
Har en i ull för MC-åkning, 30 år gammal.
mån 14 dec 2015, 15:13#357280
Det här är en buff.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det här är en buff.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
mån 14 dec 2015, 22:43#357439Värmer bra under huggarhjälmen och om halsen när det drar sura minusgrader över moarna. Jag har några här och var så jag alltid hittar en när jag behöver
.
Men, drag den inte över huvudet om du sitter i en bil ütanför en flygplats
En jag känner gjorde det, och efter två straxar, var bilen omringad av poliser med vapen
Men, drag den inte över huvudet om du sitter i en bil ütanför en flygplats
Jack of all trades, master of none!
tis 15 dec 2015, 23:19#357676Buff är en mkt praktisk grej, väldigt populär att ge till folk i reklamsyfte.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
ons 16 dec 2015, 23:32#357888Här är ett exempel.
Den bästa buffen jag har.
Skapa konto
Den bästa buffen jag har.
Skapa konto
David Krokmark
Ardennerhästen - framför allt...
Ardennerhästen - framför allt...
ons 16 dec 2015, 23:52#357896Lite Buffbilder från nått gammalt blogginlägg. 
Skapa konto
Skapa konto
tor 17 dec 2015, 09:00#357920
Finns ett blogginlägg om tiran. Kikarsiktet var inte den skyldige!
Hema skrev:Ser misstänkt likt ut som om du varit lite för långt framme vid kikarsiktet..
Finns ett blogginlägg om tiran. Kikarsiktet var inte den skyldige!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tor 17 dec 2015, 09:12#357923Har fått såna från Handelsbanken med flera men har aldrig hört ordet buff tidigare. Har aldrig hört något namn på dom men bra är dom.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
tor 17 dec 2015, 14:14#357939
Ja, det kanske vore något.
Får kolla på vilka som kan fixa sådana, har några själv från Olofsfors.
Krokmark skrev:Bästa som finns när man kör MC och jobbar ute...
@Fredrik Reuter
Dags för en SFO-buff kanske...?
Ja, det kanske vore något.
Får kolla på vilka som kan fixa sådana, har några själv från Olofsfors.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).