Arbetskläder för skogen

Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

12 inlägg 5273 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

molnia  
#348001 Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte får slag, tyckmärken?
Det blir ju sämre sikt allt eftersom visirgallret blir buckligt.
på en krok, I en låda eller hur gör ni?
I traktorn, I bilen och I hemmet?



   TS
Avatar Fallback

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348005 På en krok hemma. I traktorn får hjälmen oftast sitta kvar på skallen, mest beroende av att jag inte har någon bra plats att lägga/hänga den där den inte är i vägen

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348007 På en krok hemma, i en låda vak i bilen, på ventilspakarna på fyrhjulingen

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

Vardon  
#348021 Högst upp på en hylla vid hemma förvaring. I bilen hänger jag den på en krok eller på hylla högt upp och låter visiret hänga ut. I traktorn passar den ganska bra på höjdjusteringsveven till trepunkten och skärmen. Tycker nog visiret brukar klara sig bra

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

Rasken  
#348028 Har aldrig upplevt detta som ett problem. Visst är visiret buckligt men det skall det vara....

Mina visir är 22 år gamla, hela men buckliga. Skulle ha investerat i ett nytt men, känns ju inte som det första man lägger pengar på, så länge det fungerar.

Brukar vara det sista jag tar av mig, så det ligger överst i klädhögen, i bilen eller hallen, rast kojan.

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

sundelius  
#348037 Kör utan visir men med skyddsglasögon, kan inte hjälpa det men jag tycker att visiret skymmer för mycket :oops:

Avatar Fallback

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

Blivande snickare  
#348041 På hylla hemma, skallen i traktorn å löst i bakluckan i bilen. Tycker inte bucklorna stör nämnvärt.

Avatar Fallback

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

Hema  
#348044
sundelius skrev:Kör utan visir men med skyddsglasögon, kan inte hjälpa det men jag tycker att visiret skymmer för mycket :oops:

Testat de nyare moderna skyddsnäten? De är så finmaskiga att man lätt spottar rakt på nätet när man blivit lite trött och inte längre tänker lika bra.

Själv låter jag hjälmen ligga på ett hyllplan i motorsågsskåpet. Har inte upplevt att jag har råkat få några bucklor. Är ni inte rädda om era saker? :)

Avatar Fallback

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

jannee  
#348064 Bortkastade pengar, investerade i ett nytt ljust nätskydd. Detta hindrar inte sikten alls, MEN mina glasögon immar igen, ok jag svettas lätt och mycket, men ändå.
Får tyvärr fortsätta med att lita till mina glasögon, visst någon eller några ggr per säsong får jag spån i ögonen men det får man stå ut med.

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

sundelius  
#348065
Hema skrev:
sundelius skrev:Kör utan visir men med skyddsglasögon, kan inte hjälpa det men jag tycker att visiret skymmer för mycket :oops:

Testat de nyare moderna skyddsnäten? De är så finmaskiga att man lätt spottar rakt på nätet när man blivit lite trött och inte längre tänker lika bra.

Själv låter jag hjälmen ligga på ett hyllplan i motorsågsskåpet. Har inte upplevt att jag har råkat få några bucklor. Är ni inte rädda om era saker? :)


Nej det har jag inte men ska absolut kolla upp det.

Tack för tipset

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

SHR  
#348076 I en låda för det mesta, har inte fått några bucklor än iallafall (pepparpeppar).

Användarvisningsbild

Re: Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas?

JensSkoog  
#348106 Hur jag gör, så blir det buklar i visiret, men jag glattar ut dom som bäst jag kan :roll:
Stör mig inte så illa, och det är bra att jag ser det så inte snusen hamnar i det för ofta :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).