Arbetskläder för skogen

Lite nyare grejer .

17 inlägg 9842 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lite nyare grejer .

Hema  
#308706 Jag har en peltorhjälm 3M med infällbara skyddsglasögon, vilket jag uppskattar, då det vanliga finmaskiga nätet inte förmår att skydda mot all skit som kommer när man kvistar. Nätet är faktiskt husqvarnas finare. Lyfte över de gamla grejerba. Sitter inte helt hundra, men det får funka. Peltors infällbara glasögon passar inte i husqvarnas technical hjälm ( har provat). Funderat lite på Phanners hjälm, men den får en att tänka lite på Star Wars o Stormtroopers
Bild

Skulle inte förvåna mig om mer skydd kommer allt eftersom.. :)

Avatar Fallback

Re: Lite nyare grejer .

Hema  
#308708 En aborgisthjälm verkar i mina ögon som en smartare hjälm, men då den är godkänd för markarbete, trots sin inbyggda stötdämpning, kan jag bara anta att den är till för att skydda om man ramlar ned, men då borde väl ryggskena osv. också vara ett krav.. Jaja nu är jag utanför igen.. Köp en ny hjälm, då de är godkända runt fem år, sedan riskerar plasten va för spröd.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).