Arbetskläder för skogen

Rejäla och hållbara handskar sökes.

178 inlägg 88029 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

sundelius  
#298252 Det var inte så jag menade Erre, blev glad att du la ut bild :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Erre  
#298255 Bra det. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298275
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger.. :smile:

Är det ett par sådana här du menar:
Handskar.JPG

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298305 Okej, på anersimyras tips har jag nu agerat och införskaffat 4 st 38-266 á 80:- från Biltema.
Bild


Letade även upp en (ny?) variant utan foder, som heter 38-28009, och köpte även där 4 á 50:-
Bild


Tänker ta med mig alla fyra paren ut och byta vid raster. Test till helgen!
Senast redigerad av Mangan ons 12 nov 2014, 13:40, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

axwell  
#298307
Mangan skrev:Tänker ta med mig alla fyra paren ut och byta vid raster. Test till helgen!


Tack, då slipper jag hasta iväg, inväntar dina omdömen 🧠

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Blue  
#298308 Jag kör med dom här.
Håller rätt bra med tanke på hur mycket ris vi hanterar, mer än halva arbetstiden går åt till att flytta ris.

http://www.arbetsbyxor.com/skydd-tillbe ... /guide-159

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298325
th skrev:
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger.. :smile:

Är det ett par sådana här du menar:
Handskar.JPG
Det där börjar ju likna något, men inte riktigt. Huggarhandskarna jag menar är betydligt smidigare än dessa som ser ut att vara svetshandskar.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

axwell  
#298327
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger..


Inte så överdrivet gamla, från förra årtusendet i vart fall..............
...............
DSCN0950.JPG



Original Hansa Grip
Patented
Made in Portugal

Mina bästa ytterhandskar, montagehandskar får plats inuti 🧠

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298334
axwell skrev:
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger..


Inte så överdrivet gamla, från förra årtusendet i vart fall..............
...............
DSCN0950.JPG



Original Hansa Grip
Patented
Made in Portugal

Mina bästa ytterhandskar, montagehandskar får plats inuti 🧠
DÄR ÄR DOM JU !!!!.. :smile: :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298354
Mangan skrev:Kör du bara halvdag? ;)

Hehe.. om det är så blött att man måste byta handskar vid varje tankning så får det räcka med halv dag :)

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298573
anersimyra skrev:
th skrev:
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger.. :smile:

Är det ett par sådana här du menar:
Handskar.JPG
Det där börjar ju likna något, men inte riktigt. Huggarhandskarna jag menar är betydligt smidigare än dessa som ser ut att vara svetshandskar.. :smile:

De såldes som huggarhandskar på 80-talet och är mycket tunnare än svetshandskar. Eftersom det finns modernare grejor numer har de inte blivit använda på ett bra tag.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298635 Synd att de inte finns kvar, de var fina vid snabb kvistning, greppet i främre bågen kunde " ställas in " genom att stryka kåda på hansken.. :geek: :smile:

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299125
axwell skrev:
Mangan skrev:Tänker ta med mig alla fyra paren ut och byta vid raster. Test till helgen!


Tack, då slipper jag hasta iväg, inväntar dina omdömen 🧠


Det var förhållandevis torrt i helgen, så jag körde med de tunna paret för 50:- Höll hela dagen i alla fall, såg inga skador eller slitage på kvällen. Säger väl inte så mycket efter så kort tid.

handskar.jpg


Idag vart jag frusen, så bytte till ett nytt par vi lunchen.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

axwell  
#299133
Mangan skrev:
Det var förhållandevis torrt i helgen, så jag körde med de tunna paret för 50:- Höll hela dagen i alla fall, såg inga skador eller slitage på kvällen. Säger väl inte så mycket efter så kort tid.


Skogsforum är Sveriges "värsta" ryktesspridare, tipset om dessa handskar har gått som en löpeld inom handeln. :lol:
Slutsålt på Biltema i Sundsvall 😡

Ändå hoppfullt att dina tester fortfarande är positiva, nästa vinter kan jag ju, om turen står mig bi, ha kommit över några par :wink:

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Fredrik N  
#299204 Jag kör med en modell som Tegera pro har med extra bred mudd med kardborre.
Nu är dom vinterfodrade men mudden ger ett extra stöd åt handleden, vilket är avsikten.
Jag är nu inne på andra säsongen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).