Arbetskläder för skogen

Rejäla och hållbara handskar sökes.

178 inlägg 88025 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298192 Jag har några likande från Tengera.. mjuka och fina men de brukar bli blöta. Fy faan för att bli blöt om händerna, brukar ha med mig tre par och byter vid varje tankning.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298193 Kör du bara halvdag? ;)

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298194 De " tål " som sagt inte väta, å andra sidan blir täta handskar lika jävla sura från insidan. Fodret går oftast inte att få tillbaka in i handsken. Den stora fördelen med " temas " handske är att fodret inte följer med ut, de är billiga, och förmodligen en av " temas " absolut bästa produkter, något vi inte är vana vid när det gäller varor från det företaget.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Peteflamingstar  
#298196 Köpte ett par ofodrade svarta Guide på Tools här i stan nån gång i våras, de har hållit hela sommarsäongen o funkar än. Klart de inte tål väta nån längre stund, men då får man ha med några reservpar att byta med. Har de väl blivit genomsura brukar de bli så hårda och tråkiga när de fått torka. Har däremot nött ut några par av Stihls ofodrade, det går hål vid fingertopparna.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298201
anersimyra skrev:Jula har några rödsvarta för runt hundringen.


http://www.jula.se/catalog/klader-och-s ... ar-903194/

Är det dessa?

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298205
Mangan skrev:
anersimyra skrev:Jula har några rödsvarta för runt hundringen.


http://www.jula.se/catalog/klader-och-s ... ar-903194/

Är det dessa?
Nej..de där är ju gråvita Mangan, men nu har jag ju lärt mig att klippa och klistra... :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

kallen  
#298209 Jag kör den här typen av handskar både vid röjning och huggning, utom de allra kallaste dagarna då har jag några husqvarna handskar som hållt i många säsonger.

http://www.jula.se/catalog/klader-och-s ... ar-901295/

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298210
kallen skrev:Jag kör den här typen av handskar både vid röjning och huggning, utom de allra kallaste dagarna då har jag några husqvarna handskar som hållt i många säsonger.

http://www.jula.se/catalog/klader-och-s ... ar-901295/
:surp: huga.. :shock:.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

mrvimek  
#298211 Jag måste ha handskar som är tät mothandleden somna modellen av husqvarna för annars få man så mycket med skit i de och de tål ja inte :)

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#298212 Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Erre  
#298214 Jag kör med dessa.
Finns både med och utan vinter foder. Vattentäta.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

sundelius  
#298229 Erre, det är dom jag menar.

Vimekaren jag la ut en bild på tältet i fredags på "Dagens prestation" om du vill se det.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

kallen  
#298232
anersimyra skrev:Den som hittar ett par gammaldags huggarhandskar får en kram.. :grin: Tummhanske på vänster, och tumme och gasfinger på höger.. :smile:


Jag har ett par :grin: :grin: men då får det vara riktigt jävligt. Knappt använda. Finns ju värme i sågarna. Ska tilläggas att jag fryser ofta om händerna men arbete och handtagsvärme är bra!

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Erre  
#298251
sundelius skrev:Erre, det är dom jag menar.

Vimekaren jag la ut en bild på tältet i fredags på "Dagens prestation" om du vill se det.


Oops! Sorry. :oops:. Missade att du skrev det.
Gillar dom skarpt, bra grepp även om det är blött och ett bra foder på vintervanten. Enda negativa är att dom är lite korta i handleden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).