Arbetskläder för skogen

Vettig sågskyddsbyxa?

50 inlägg 85825 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vettig sågskyddsbyxa?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#605409 De du länkar till är jag nöjda med. Håller bra, men kanske inte lika stretchiga som Stihls x-fit.

Användarvisningsbild

Re: Letar vettiga sågskyddsbyxor

anersimyra  
#605421
forest. skrev:
Homo abies skrev:Pfanner kevlar exterm !


Någon som provat dessa byxor? https://www.engelbert-strauss.se/snitts ... -1299.html

Hur är hållbarheten på Husqvarnas funktional byxa?

Har haft stihl byxor nu och de höll knappt i sömmarna när de var nya men de var inte xtrem modellen så de går bort.
. De där är synnerligen rejäla men något tunga så köp till den gula hängslan.. :-bd på ena benet finns en ficka för kombinyckeln vars ” lock ” ALDRIG fungerar.. :o

Avatar Fallback

Re: Letar vettiga sågskyddsbyxor

forest.  
#605426
anersimyra skrev:
forest. skrev:
Homo abies skrev:Pfanner kevlar exterm !


Någon som provat dessa byxor? https://www.engelbert-strauss.se/snitts ... -1299.html

Hur är hållbarheten på Husqvarnas funktional byxa?

Har haft stihl byxor nu och de höll knappt i sömmarna när de var nya men de var inte xtrem modellen så de går bort.
. De där är synnerligen rejäla men något tunga så köp till den gula hängslan.. :-bd på ena benet finns en ficka för kombinyckeln vars ” lock ” ALDRIG fungerar.. :o


Okej så hva functionals såg byxa är bättre val då?
är locket på fickan utan låsning?
Vad har du själv för sågbyxa?

Med vänlig hälsning .

Avatar Fallback

Re: Vettig sågskyddsbyxa?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#605442 Locket på fickan är en tryckknapp som går upp hela tiden. Å andra sidan har jag ännu inte tappat kombinyckeln.

Avatar Fallback

Re: Vettig sågskyddsbyxa?

forest.  
#762905 Hur är oregon youkon? har och tittade på ett par och det verkar var väldigt tunn i tyget på benen där det inte är sågskydd men är väldigt lätta

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).