Arbetskläder för skogen

Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

69 inlägg 74969 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

stihl91  
#228238 Tycker Pfanner är outstanding vad gäller kvalitet på sömmar dragkedjor mm. Är kanon nöjd med mina gladiatorbyxor. Är kanske inte lika lätta som x-fittarna eller techhnical brallorna men kan sätta pengar på att när det är stora hål, revor och spruckna sömmar i dessa byxor så ser phanner byxorna fortfarande nya ut.
Tycker att kvalitén på Stihls och Huskvarnas kläder är katastrofdålig om man tittar på hur dyra de faktiskt är.

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Huskyman  
#228255
stihl91 skrev:Tycker att kvalitén på Stihls och Huskvarnas kläder är katastrofdålig om man tittar på hur dyra de faktiskt är.

Men jag har inte hört några dåliga kommentarer/kritik om Husqvarnas TE förrän nu? Du menar att även de släpper i sömmarna eller? Personlig erfarenhet av det eller bara en åsikt?

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

stihl91  
#228257 He he har faktiskt ingen aning om TE brallorna.

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

wernvik  
#230174 Har Husqvarna TE byxor och de är otroligt behagliga att jobba i. Lätta och följsamma. Jag är mycket nöjd med mina och rekommenderar de klart!

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

land cruiser  
#236451 Haft mina husqvarna TE en stund nu och är mycket nöjd kanon kvalité

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

rikard_e  
#236469 Samma här , riktigt fina och smidiga att gå i. Inga problem än

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

anersimyra  
#236502 Oregon waipua, stretch, svala, hållbara= ca 1000:- kronor :surp: :grin:

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

gur  
#243601 Nån som vet hur storlekarna på hva TE är? 185cm/96 kg.....

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Nonkan  
#243607
gur skrev:Nån som vet hur storlekarna på hva TE är? 185cm/96 kg.....


Jag väger några kilo mer och är lika lång. Jag kör med XL och byxorna sitter riktigt bra. Jackan är en smula tight mitt på magen, men det är mer min feldisponerade kroppsform som ställer till det :)

Bäst är givetvis om du går in i en butik o provar..

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

gur  
#243610 tack, problemet är att min åf inte har byxorna på "hyllan"...

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Nonkan  
#243634 Lite snålt :p


Du kan förresten ställa in midjemåttet med kardborreband på sidan av byxorna, så de passar ganska många.

Gillar man riktigt tighta byxor är Stihls X-fit trängre sydda, men jag vill ha lite luft runt låren så jag valde TE.

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

herjman  
#243663
anersimyra skrev:Oregon waipua, stretch, svala, hållbara= ca 1000:- kronor :surp: :grin:



Är dom lika tunna och smidiga som x-fit och technicall extreme?

Avatar Fallback

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

kallen  
#244910 Var och skulle köpa tech extreme häromdan men tyckte de satt dåligt så får prova nått annat märke innan jag bestämmer mig.
Är 186 cm o 89 kg Large var allt för små och XL kändes för stora för att det skulle vara nån vits med stretch.

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

T Landström  
#244911
kallen skrev:Var och skulle köpa tech extreme häromdan men tyckte de satt dåligt så får prova nått annat märke innan jag bestämmer mig.
Är 186 cm o 89 kg Large var allt för små och XL kändes för stora för att det skulle vara nån vits med stretch.


Invigde mina Hva TE på riktigt idag!
Jag tyckte nog dom satt tight när jag satte på mig dom imorses men ute i skogen satt dom perfekt...
Håller samma mått som dig...kanske några kilo lättare...
186 cm och 84,6 kg...

Användarvisningsbild

Re: Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244912 Kört med byxorna nu ett längre tag, är väldigt vackert atletiskt byggd... Men hursomhelst, det är väldigt bra. Gillar faktiskt ventilationsfönstren på baklåren väldigt bra.
De ska sitta åt ordentligt, de är då de fungerar bäst. Hängslen förstå, men det är väl självklart antar jag. Tvättar dem i maskin, fungerar utan problem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).