sön 03 jan 2016, 11:34#362271- Med fodrade handskar klarar man vinterkylan hyfsat.
- Handtagsvärme på sågen ger dock bäst komfort.
- Gillar muddar på handskarna, annars samlas kvistdelar snabbt i handskarnas fingerutrymmen.
Arbetskläder för skogen
Rejäla och hållbara handskar sökes.
sön 03 jan 2016, 17:18#362340Jag HATAR vinter handskar... Får inte den rätta känslan...
Fryser hellre lite om fingrarna i början
Sedan vill jag skinn eller någon typ syntetskinn i innerhanden... Tycker det håller värmen bättre...

Sedan vill jag skinn eller någon typ syntetskinn i innerhanden... Tycker det håller värmen bättre...
sön 03 jan 2016, 17:20#362343Jag tycker jag fryser mindre om fingrarna om jag lämnar handskarna inne på morgonen.
Då jobbar man upp en värme i fingrarna som håller i sig.
Med handskar - max 20 minuter innan det biter i fingertopparna.
I skogen är det ju såklart lättare med handskar, vassa kvistar å kåda är ingen höjdare.
Då jobbar man upp en värme i fingrarna som håller i sig.
Med handskar - max 20 minuter innan det biter i fingertopparna.
I skogen är det ju såklart lättare med handskar, vassa kvistar å kåda är ingen höjdare.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
sön 03 jan 2016, 18:18#362385
Jag kör med ofodrade eller halvfodrade tycker det funkar bra. Kör till och från skogen med tumhandskar. Med tumhandskar på blir man inte snabb med sågen.
T Landström skrev:Jag HATAR vinter handskar... Får inte den rätta känslan...
Jag kör med ofodrade eller halvfodrade tycker det funkar bra. Kör till och från skogen med tumhandskar. Med tumhandskar på blir man inte snabb med sågen.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 03 jan 2016, 18:25#362387Dessa är de som hållit bäst för mig denna säsong. Toppen när det regnar då de inte blir hala som ex. de handskar i skinn kan bli.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Kasta inte bäver i trähus.
sön 03 jan 2016, 19:47#362418http://www.engelsons.se/mossor-vantar/jaktvante
Dessa använder jag nu när jag hugger. Smidiga och sköna. Verkar hålla rätt bra och lagomt varma. Kanske något små i storleken men är sorten som ska sitta lite tajt. Vet inte hur dom håller för en proffshuggare?
Skapa konto
Dessa använder jag nu när jag hugger. Smidiga och sköna. Verkar hålla rätt bra och lagomt varma. Kanske något små i storleken men är sorten som ska sitta lite tajt. Vet inte hur dom håller för en proffshuggare?
Skapa konto
tis 26 jan 2016, 20:00#368614Ingen vinterhandske precis.
Men till röjning vår och höst och annat hemma på gården.
Har blivit en favorit för mig.
Skapa konto
Men till röjning vår och höst och annat hemma på gården.
Har blivit en favorit för mig.
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
tis 26 jan 2016, 20:20#368627
Men, kom i håg att dra ur handen först
jannee skrev:Har du/ni tendens till att få skräp/sågspån i toppen på fingerhandskarna, gör som jag gör - hugg av yttersta biten![]()
Fungerar perfekt
Men, kom i håg att dra ur handen först
Jack of all trades, master of none!
mån 07 aug 2017, 22:24#467251
Kan du vara snäll och skicka en länk på dessa?
Ska köpa skyddskläder och tänkte testa några bättre handskar än sådan som ligger i flerpack på affären.
Gärna en vintervariant också : )
sundelius skrev:Kan tillägga att jag har två par så ett par ligger alltid på tork vid kaminen i huggartältet, byter vid varje tank.
Hoppas det var till hjälp.
Nu är soppan uppäten så nu ska jag ut och gallra igen.
Kan du vara snäll och skicka en länk på dessa?
Ska köpa skyddskläder och tänkte testa några bättre handskar än sådan som ligger i flerpack på affären.
Gärna en vintervariant också : )
tis 08 aug 2017, 06:44#467261Dom helsvarta på Biltema tycker jag är suveräna. Dock inte foder i men dom flesta har väl handtagsvärme. Väldigt hållbara. Axwell köper säkert sådana också.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
tis 08 aug 2017, 08:18#467266
@halvproffs
Haha, nä du dom har jag inte testat.
Däremot 1 par av dom här, ren slump då jag på väg till ett jobb och kom på att jag hade för dåligt med handskar med mig.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetskla ... 000024051/
Riktigt bekväma, borde köpt fler men har så gott om sommarhandskar liggandes; Björnhandsken från Berendsen.
halvproffs skrev:Dom helsvarta på Biltema tycker jag är suveräna. Dock inte foder i men dom flesta har väl handtagsvärme. Väldigt hållbara. Axwell köper säkert sådana också.
@halvproffs
Haha, nä du dom har jag inte testat.
Däremot 1 par av dom här, ren slump då jag på väg till ett jobb och kom på att jag hade för dåligt med handskar med mig.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetskla ... 000024051/
Riktigt bekväma, borde köpt fler men har så gott om sommarhandskar liggandes; Björnhandsken från Berendsen.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).