Fredrik320 skrev:Fick hem Timbermen Allround igår, tycker de passar väldigt bra, lite onödigt stora i midjan bara för att vara M, längden är ändå hel perfekt på byxbenen. Bra att det går att justera runt midjan med karborreband. Synd att det bara finns en ögla på för hängslena på ryggen, tycker det hade varit bättre med två som på framsidan, verkar lite obekvämt på ryggen med bara en öggla
Arbetskläder för skogen
Skyddsbyxor
mån 07 feb 2022, 12:12#747446. Köp till de hängslen med kardborrelås som är tänkta att användas med byxan ..👍🙂
mån 07 feb 2022, 13:43#747454
Det gjorde jag också men såg bara på försäljarens sida har de två ögglor på ryggsidan av byxorna, konstigt de ändrat på den designen i senare modellen, eller kanske det är tvärtom att jag fick en gammal modell? Skall ta och skicka ett mail till försäljaren.
anersimyra skrev:Köp till de hängslen med kardborrelås som är tänkta att användas med byxan ..👍🙂
Det gjorde jag också men såg bara på försäljarens sida har de två ögglor på ryggsidan av byxorna, konstigt de ändrat på den designen i senare modellen, eller kanske det är tvärtom att jag fick en gammal modell? Skall ta och skicka ett mail till försäljaren.
mån 07 feb 2022, 16:30#747467🤔 jag kollade precis på mina Timbermen och där finns två hällor bak.
mån 09 jan 2023, 08:17#787765Jag hade Stihl x-fit tidigare och var helnöjd med allt utom hållbarheten, de började rämna lite här och var.
Har nu Pfanner Gladiator: Mindre stretchiga men betydligt bättre hållbarhet.
Raggarö
Raggarö
mån 09 jan 2023, 08:33#787771
Hur är komfoten i övrigt på Pfanner Gladiator?
Har du även jackan?
Jag vill ha svala plagg och hellre klä på mig under.
Raggarö skrev:Jag hade Stihl x-fit tidigare och var helnöjd med allt utom hållbarheten, de började rämna lite här och var.
Raggarö
Hur är komfoten i övrigt på Pfanner Gladiator?
Har du även jackan?
Jag vill ha svala plagg och hellre klä på mig under.
mån 09 jan 2023, 09:01#787774Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Jag har en Stihl x-fit jacka som ska kompletteras med något regntåligare, blev genomblöt senaste huggningen...... 😢
Raggarö
Jag har en Stihl x-fit jacka som ska kompletteras med något regntåligare, blev genomblöt senaste huggningen...... 😢
Raggarö
mån 09 jan 2023, 09:30#787777
Instämmer, den är efter några år som en Wettexduk 🏊♂️
Håller du till på Raggarön?
Raggarö skrev:Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Raggarö
mån 09 jan 2023, 11:58#787787
Stihl X-Treem är tveklöst de skönaste (och de dyraste) huggarbyxorna, som jag hittills har haft. Dock långtifrån de hållbaraste, vilket de kanske borde vara med tanke på det höga priset...
/Niklas
Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
Någon som testat Stihl Advance X-TREEm?
Gillar mina Stihl X-fit, fast de verkar ju inte gå å få tag i längre.
Hur är det med stretch i Timbermen eller Pfanner ni som kör med dessa?
Stihl X-Treem är tveklöst de skönaste (och de dyraste) huggarbyxorna, som jag hittills har haft. Dock långtifrån de hållbaraste, vilket de kanske borde vara med tanke på det höga priset...
/Niklas
/Niklas
mån 09 jan 2023, 18:40#787830
Fastboende sedan 25 år, bor i Raggarö-City
Gaffe skrev:Raggarö skrev:Jag tycker byxorna är sköna och relativt svala, (beställde med extra benlängd och knäskyddsfickor genom Skogma).
Raggarö
Fastboende sedan 25 år, bor i Raggarö-City
mån 09 jan 2023, 21:48#787852
Har du testat Pfanner eller Timbermen nyligen, eller vilka jämför du mot?
Niking skrev:Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
/Niklas
mån 09 jan 2023, 22:07#787858
Jag har även Pfanner Gladiator och dessförinnan hade jag Jonsereds elastiska huggarbrallor (Comfort?).
Pfanner Gladiator är tåligare, men inte alls lika sköna och smidiga som Stihl XTreem.
Timbermen har jag dock inte prövat och kan således inte uttala mig om dem.
/Niklas
Gaffe skrev:Niking skrev:Gaffe skrev:Något nytt på byxfronten?
/Niklas
Jag har även Pfanner Gladiator och dessförinnan hade jag Jonsereds elastiska huggarbrallor (Comfort?).
Pfanner Gladiator är tåligare, men inte alls lika sköna och smidiga som Stihl XTreem.
Timbermen har jag dock inte prövat och kan således inte uttala mig om dem.
/Niklas
/Niklas
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).