mån 22 jan 2007, 18:27#5672
Skogshuggarn skrev:Vaf-n,,, har ni "mannekänguppvisning" ute i busken????. 😈
Hehe! inte direkt!! men jobbar man nära skördaren vill man ju "lysa" så mycket som möjligt! på kvällen är det inga problem,då ser ju skördaren pannlampan! dom säger att jag syns mycket bättre på kvällen!
För övrigt har jag en hel hög med olika huggarjackor/blusar! 2st "carlsönerna", ett gäng "stihljackor",tror att jag har nån gammal hva & jonsered blus liggandes också! senaste tillskottet är en "oregonjacka" med bla coolmax & stretch material som jag köpte av min dolmarhandlare! den är nog den skönaste jackan jag testat hittills!! dessutom verkar den hållbar! å tänkte beställa en till! enda felet på den är att färgerna är äckligt nära "brynäsfärger"
tur att det är neongult på axlar å utsidan av ärmarna! istället för vanlig gul!!
ska ta en bild på den så ni får se den! när det gäller hållbarhet så är nog stihls "classic" i bävernylon i en klass för sig! den vet jag att många hva åkare använder,pga hållbarheten! efter "gudrun" så sålde dom oerhört många "classic" jackor! jag har knappt en "repa" på mina två! trots mer än ett år nere bland "torrkvistarna"!!
däremot är dom lite "matta i lacken"
hur stihls classic-finetex(gore-tex) är vet jag inte!
men vattentät & andningsegenskaper låter ju inte så dumt!
Bilderna: uppe=oregon, mitten= "carlsönerna", nere= oregon. carlsönerna använder jag dock mycket sällan numera!