Arbetskläder för skogen
Hörselskydd ?
lör 08 mar 2025, 09:57#874130Jag är mycket nöjd med mina på min Technical-hjälm. Använder uteslutande för musik. Bra batteritid, bekväma och inga synpunkter på ljudet. Nu finlyssnar man ju inte när man jobbar så det är ju ingen hifi-kvalitet, men jag är överlag kräsen med allt. 😀 Så jag skulle rekommendera de.
lör 08 mar 2025, 10:24#874133
Köpte nämligen ett par för ca 3 veckor sen, betydlig förbättring från föregående modell skulle ja säga hittills iallafall.
Hur upplever du radiomottagningen på dom?(Om du lyssnar på den förstås)
Själv upplever ja den va ganska usel även fast man e ganska nära en större stad/samhälle ibland.
Hur upplever du omgivningsljudet när man pratar i telefon, även fast man har ställt omgivningsljudet i off läge?
Upplever själv att dom släpper igenom väldigt mycket ljud speciellt från motor/röj såg just när man har samtal igång,men så fort man lägger på så blir det tyst igen.
Har varit inne hos lokal handel där ja köpte dom o körde en uppdatering,men just omgivningsljudet försvann inte från dom. Ja fick visserligen lämna tebaks dom om ja inte va nöjd. Säljaren hos lokal handel höll me om att för ca 5000kr ink moms så skulle man förvänta sig mer utav produkten.
Men ja får väl köra på me dessa en stund nu så får vi se om det leder till nån bättring längre fram 🌲🌳
wayfar skrev:Jag är mycket nöjd med mina på min Technical-hjälm. Använder uteslutande för musik. Bra batteritid, bekväma och inga synpunkter på ljudet. Nu finlyssnar man ju inte när man jobbar så det är ju ingen hifi-kvalitet, men jag är överlag kräsen med allt. 😀 Så jag skulle rekommendera de.
Köpte nämligen ett par för ca 3 veckor sen, betydlig förbättring från föregående modell skulle ja säga hittills iallafall.
Själv upplever ja den va ganska usel även fast man e ganska nära en större stad/samhälle ibland.
Hur upplever du omgivningsljudet när man pratar i telefon, även fast man har ställt omgivningsljudet i off läge?
Upplever själv att dom släpper igenom väldigt mycket ljud speciellt från motor/röj såg just när man har samtal igång,men så fort man lägger på så blir det tyst igen.
Har varit inne hos lokal handel där ja köpte dom o körde en uppdatering,men just omgivningsljudet försvann inte från dom. Ja fick visserligen lämna tebaks dom om ja inte va nöjd. Säljaren hos lokal handel höll me om att för ca 5000kr ink moms så skulle man förvänta sig mer utav produkten.
Men ja får väl köra på me dessa en stund nu så får vi se om det leder till nån bättring längre fram 🌲🌳
lör 08 mar 2025, 10:49#874134Har själv kört med peltor ws alert på min technicalhjälm i över 5 år. Fungerar otroligt bra... Vid regn och blöt-väderlek så strular dock micken ibland när man snackar i telefon.
Extremt nöjd med kvaliten! tidigare hade man hva-kåpor dessa höll bara en säsong sen var dom slut...
Extremt nöjd med kvaliten! tidigare hade man hva-kåpor dessa höll bara en säsong sen var dom slut...
Skogsvårdsentreprenör i norr
lör 08 mar 2025, 11:04#874135
Japp har själv haft peltor kåpor tidigare oxå,men tröttnade dock på att ständigt byta bom micen så fort man hade haft ute den i dåligt väder även fast man tog in o torka dom efter blöta dagar.
Annars har peltor vart dom som funkat bäst förutom bom micen då.
SkogsGotte skrev:Har själv kört med peltor ws alert på min technicalhjälm i över 5 år. Fungerar otroligt bra... Vid regn och blöt-väderlek så strular dock micken ibland när man snackar i telefon.
Japp har själv haft peltor kåpor tidigare oxå,men tröttnade dock på att ständigt byta bom micen så fort man hade haft ute den i dåligt väder även fast man tog in o torka dom efter blöta dagar.
Annars har peltor vart dom som funkat bäst förutom bom micen då.
lör 08 mar 2025, 11:21#874138
Pratar aldrig i telefon och lyssnar inte på radio. Så det blir musik och poddar via mobilen.
Men jag har ibland märkt att omgivningsljudet har knasat sig och att den släpper in ljud från sågen. Så har alltid det av numera.
Lindveden skrev:wayfar skrev:Jag är mycket nöjd med mina på min Technical-hjälm. Använder uteslutande för musik. Bra batteritid, bekväma och inga synpunkter på ljudet. Nu finlyssnar man ju inte när man jobbar så det är ju ingen hifi-kvalitet, men jag är överlag kräsen med allt. 😀 Så jag skulle rekommendera de.
Pratar aldrig i telefon och lyssnar inte på radio. Så det blir musik och poddar via mobilen.
Men jag har ibland märkt att omgivningsljudet har knasat sig och att den släpper in ljud från sågen. Så har alltid det av numera.
sön 09 mar 2025, 17:08#874208Har testat denna kombo nu i några dagar.
Billigare än HQ med peltor, dämpar motorsågen bra och ett klart ljud. Lyssnar på ljudböcker och det funkar fint utan att ha extremt högt ljudnivå.
Enda nackdelen är att dessa är utan mic, men hör om det ringer eller om larm i telefon går igång.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Billigare än HQ med peltor, dämpar motorsågen bra och ett klart ljud. Lyssnar på ljudböcker och det funkar fint utan att ha extremt högt ljudnivå.
Enda nackdelen är att dessa är utan mic, men hör om det ringer eller om larm i telefon går igång.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
mån 10 mar 2025, 05:22#874245Köpte det på bild som jag sen stoppar i det hörselskydd jag för tillfället använder. Ju bättre hörselskydd ju bättre ljud. Kostar ett par hundra på typ ebay eller Amazon. Kommer inte ihåg då jag haft dessa ett par år nu.
Jag tror dom är tänkta från början att sitta i en motorcykelhjälm men dom passar så mycket bättre i hörselskydd.
Blåtand. Går att använda med Google-kommandon med - fast det fungerar sådär.
Skapa konto
Jag tror dom är tänkta från början att sitta i en motorcykelhjälm men dom passar så mycket bättre i hörselskydd.
Blåtand. Går att använda med Google-kommandon med - fast det fungerar sådär.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).