Huggarkängor

Svara  8 inlägg  1247 visn.  5 följer
Användarvisningsbild

Huggarkängor

#593315 Ska investera i huggarkängor..
Det står emellan Husqvarna Technical 24 och Stihl Advance GTX..
Vad har ni för erfarenheter av dessa, hållbarhet, komfort, smidighet eller har ni några andra kängor i samma prisklass som ni vill tipsa om?? :smile:

TS
Kläder
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

#593319 Stihl eller meindl, husqvarnas kängor är inte alls bra. Dom "sjunker" ihop och blir valkiga medans stihl och meindl är mycket mer kompakta.

Användarvisningsbild

#593326 Har nu Italienska Genzo klass 2 , finns på Hylte , hur sköna o stabila som helst ( gå upp en storlek ) pris 2500 kr

Användarvisningsbild

#593335 Jag har Oregon fjordland kängor. Tycker dom är helt ok, relativt nya så håller på och gå in dom. Får se hur kvalitén är...

Användarvisningsbild

#593610 Då står det mellan Genzo o Stihl.
Kollade lite på Genzo.
Verkar vara en prisvärd känga. :-bd
Provat Stihl kängan o den verkar helt ok, men Genzo ligger bättre i prisklass.

TS
Användarvisningsbild

#593630 Jag tycker Genzo kängorna är för stela.
Inga problem när jag hugger men när jag kör skotaren är det som att behöva gasa med en pjäxor.
Annars verkar kvaliteten var bra

Användarvisningsbild

#593650 Köpte ett par stihl gtx förra veckan. Var så trött på mina slalom pjäxor från Husqvarna. Men snålheten gjorde att jag slet ut dom först. körde ett par timmar röjning nu på eftermiddagen med de nya. Och är efter det helnöjd.

Användarvisningsbild

#594281 Köpte ett par Stihl Advance GTX + en röjsele för "pensionärspengarna". Lite orolig att kängorna skulle vara för styva men oron har kommit på skam. Jättesköna kängor.

Raggarö

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).