Husqvarna technical extreme

Svara  9 inlägg  1088 visn.  6 följer
Användarvisningsbild

Husqvarna technical extreme

#556150 Hej! Har sågandet som hobby, är rätt ny inom området men intresset blir större hela tiden för skogen och allt vad som rör skogsbruk.
Har tänkt skaffa en sågarbyxa av midjemodell och tänkte därför höra vad ni har för erfarenhet av Husqvarnas Technical Extreme midjebyxa?

Hälsningar, John från Åland!

TS
Kläder
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

jurmo skrev:Hej! Har sågandet som hobby, är rätt ny inom området men intresset blir större hela tiden för skogen och allt vad som rör skogsbruk.
Har tänkt skaffa en sågarbyxa av midjemodell och tänkte därför höra vad ni har för erfarenhet av Husqvarnas Technical Extreme midjebyxa?

Hälsningar, John från Åland!
Jag körde den ett bra tag tills jag satte sågen i benet. Väldigt sköna byxor som jag trivdes bra i. Det enda dåliga var att knapparna där man sätter fast hängslena i skavde om man hade ett huggarbälte på sig. Låter inte så farligt men det störde mig ganska rejält. Köpte ett par stihl xtreem som nya byxor och är supernöjd med dessa. Lite dyrare men klart värt det enligt mig.

#556174 Använder Husqvarnas TE, funkar bra och väldigt bekväma. Är nöjd

Användarvisningsbild

#556175 Ja köpte arboristbyxor istället från skogma, tror de kostade ca 2700 kr. :-bd

Användarvisningsbild

#556210 Okej, tack för goda erfarenhets tips!
Hur är dom i storleken, såg någonstans att dom är smala i passformen. Har nu ett par Husqvarna classic (hängselmodellen), vågar man köra på samma storlek som där eller ska man gå upp ett snäpp i storlek?

TS
Användarvisningsbild

#556469 Jag har M i storlek i vanliga fall och har ganska grova lår och köpte Husqvarna TE i samma storlek. Flr mig fungerade samma storlek,de sitter tajt och är riktigt sköna så för mig fungerade det.

Användarvisningsbild

#556480 Aa okej, då tror jag att jag kör på samma! Tack!

TS
Användarvisningsbild

#556634 Det jag upptäckte med husqvarnas technical extreme byxor var att de är inte konstruerade för att arbeta med i snö (hade faktiskt förväntat mig mer av så dyra byxor). Blev dyngsur rakt igenom efter någon timmes sågande. Sådär lagom kul. Men de är fruktansvärt sköna att arbeta i men ska prova dränka in de i impregneringsspray, det kan iaf inte bli sämre än innan...

Användarvisningsbild

#556843 Det enda jag inte gillar med Hva TE är att jag tycker byxorna är för trånga vid benslutet...är tight att få dom över mina kängor!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Stihl X-Fit/Husqvarna technical extreme av Mowi - lör 14 jul 2012, 09:19
i Arbetskläder för skogen

12345
68 svar
64952 läst
av kallen     
sön 05 jan 2014, 21:28
Problem Technical Extreme?? av Ronjert - fre 15 mar 2013, 09:37
3 svar
5300 läst
av kjetilroeste     
sön 17 mar 2013, 08:40
Husqvarna Technical byxa av Jontelito - fre 28 feb 2014, 18:50
i Säljes
0 svar
4145 läst
av Jontelito     
fre 28 feb 2014, 18:50
Husqvarna hjälm technical (och hjälmlampa) av land cruiser - lör 14 mar 2015, 10:46

1 ... 567
102 svar
45785 läst
av Niking     
fre 25 jan 2019, 22:16
Hörselkåpan lossnar på Husqvarna Technical hjälm av torbjorn_2150 - fre 08 sep 2017, 00:42
8 svar
4059 läst
av quaker     
tor 14 sep 2017, 12:34