Arbetskläder för skogen

Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

18 inlägg 19343 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

TheJo  
#528181
1539288011_dynamic_bt.jpg


"Mångsidigt hörselskydd som t.ex. kan användas med en smartphone. Utrustat med Bluetooth® 4.0, separat AUX-ingång och en batteritid på upp till 38 timmar. Uppfyller EN 352, SNR 29."

https://www.stihl.se/STIHL-produkter/Sk ... IC-BT.aspx


Någon som har testat dessa?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Fredrik Reuter  
#528231 Hej,
Nej, inte testat men ganska intressant.

Gissar att det kan bli en rejäl utmanare till Peltor WS Alert XP?

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Hema  
#528326 De har väl inte stöd för radio eller handsfree?

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

TheJo  
#528557 Blev en beställning. 749kr inkl. moms från Söderströms, får jag hoppas att de är värda.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

TheJo  
#529172 Snopet värre ... :???: En sak som fattas :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Erre  
#529178 =)) =))
Galet!

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

MDin  
#529180 Måste bara kommentera tystnaden i ett par hörselskydd.
Jag gillar att vara ostörd utan musik eller telefon mm. när jag sågar. Tanken är att jag prioriterar säkerheten först. Med en massa störljud i öronen blir man distraherad och kan göra misstag som kan vara katastrofala i skogsarbetet. Säkerheten först. Helt ok när jag klipper gräsmattan.

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Blivande snickare  
#529234
TheJo skrev:Snopet värre ... :???: En sak som fattas :lol:

Vafan! På riktigt? :shock:

Användarvisningsbild

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Seb macahan  
#529241 Dom skaver ju inte i alla fall. Ska bli spännande o höra om dem när Söderströms har skickat med allt i paketet.

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

TheJo  
#531332
1541030889_bt_.jpg


Snabbt åtgärdat av Söderströms, och lite plåster på såret i paketet :-bd
(Bara jag som inte har varit lika snabb på att testa)

Mycket nöjd med lurarna det lilla jag har använt dem än så länge.
Har inte så mycket att jämföra med, då jag inte har testat varken Peltor eller Zekler med blåtand.
Men jag tycker de spelar bra \:d/
Enkelt att parkoppla med min Huawei P10 Plus.
Lite snålt att man inte får med någon nätadapter för laddning, men det är väl tyvärr standard idag.

Var förbi SÅMA (Uppsala) och testade bl.a. hjälmar.
Då sa de att Stihl kommer med en ny, helt egen hjälm.
Så jag gissar på att den kommer att finnas med en variant på dessa hörselskydd.

Edit: https://www.stihl.se/STIHL-produkter/Sk ... %A4pp.aspx

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Jckssn  
#531357 Visserligen är dom billiga men jämför man dom med Peltor så saknar dom Radio, medhörning och möjlighet att prata i telefonen.

Med andra ord en ganska nedbantad produkt.

Användarvisningsbild

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

OddHEriksson  
#537967 Har disse, og har flyttet dem over på den nye Stihl hjelmen. Er veldig fornøyd med begge deler.

Hørselsvernet fungerer fint med telefon, også til samtaler! Har brukt det mye de siste 6 uker.

Spesiellt liker jeg at det er veldig lett å koble til telefon.

Dette var mine tanker så langt.

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

vainio88  
#539580 Hur tycker ni hörselskydden är? Dämpar dom ljudet bra? Hur är ljudet när man streamar?

Har Peltor lurar på huggar hjälmen och dom dämpar ljudet lika bra som ett par öronmuffar och svårt att få stabil täckning på radion. På jobbet hade jag Peltor WorkTunes Pro tills en dom fick fötter och försvann men tycker dom varken dämpade ljudet något vidare och radio mottagningen va katastrof! Dock rätt bekväma. Idag kör jag med ett par biltema lurar som dämpar ljudet bra och funkar bra att lyssna på musik eller podd, radion har jag aldrig fått att fungera. Tyvärr klämmer dom för hårt men det går att prata i telefon om man stänger av maskinen dock är det mindre viktigt utan kan jag hitta ett par med bra ljuddämpning, Bluetooth och som är bekväma är jag mer än nöjd!

Är det värt att beställa ett par?

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619009 Jag köpte ett par BT dynamic på Granngården i somras men har testat dem först nu. Och jag är ganska nöjd. Ljudkvaliteten är utmärkt och de kopplade upp sej till mobiltelefon utan problem - och jag har haft mycket problem med Blåtand förut. Det är helt nödvändigt med Blåtand i lurarna då man sågar i skogen för då hör man inte om telefonen ringer.

Visiret som kom med var också bra att ha då jag sågar med Logosolen. Men det måste vara ett plastskydd för nätet släpper igenom sågmjölet. Jag fick inte plastvisir med utan tillverkade ett av 1mm plykarbonat vilket fungerar fint.

Nu försöker jag bara passa ihop hörselskydden med en hjälm utan att förlora möjligheten att använda visiret.

Avatar Fallback

Re: Stihl Dynamic BT - Hörselskydd ?

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622037 Det gick bra att sätta in bygeln ovanför banden inne i Husqvarnas Functional-hjälm men de andra hjälmarna var för smala. Husqvarnas hjälm var 19,5 cm inuti och det räcker för mitt huvud. Ljudet är bra och jag satte in Sveriges Radios app i mobilen vilket fungerar förvånansvärt bra. Den buffrar i 15 sekunder så korta avbrott i förbindelsen märks inte. Jag har haft radiohörselskydd i många år men de är värdelösa här hos oss eftersom signalen är för svag. Det brister så ofta att man inte orkar höra alls på radio. Men det fungerar med mobilen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).