Famag skrev:Det finns modeller av JD som har vändbar förarstol, standard. Utan att vara köpt som skogsutrustad.
Lyssna med en återförsäljare av JD
josip skrev:Hmm. tänkte just säga att har inte alla deere av den modellen vändbar stol? Tydligen inte då. I alla fall min har det (6200 -97) och som jag förstått åtminstone alla som importerats till Finland. Dock sitter det en, hur skall jag säga det, ganska stor utbuktning på bakväggen nere vid golvet. Dvs man får ner fötterna på golvet och sitter riktigt bekvämt när man väl sitter där, men litet svårt kan det vara att få över vänstra benet på rätt sida om den där lådan om man har huggarbyxor och stövlar på.. Det är väl hyd.pumpen som sitter där under så det går nog inte att göra det så mycket annorlunda tror jag. Om man ställer undan ratten allt det går så blir det lättare iom att man kan föra stolen litet framåt. Någon -05 seriens valmet blir det ju inte, men det funkar!
josip skrev:Ursäkta dubbelpostningen. försökte söka bilder men det lyckades inte så bra. här är dock en bild ur john deere spare parts catalog hoppas länken funkar:
http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com. ... ervlet_Alt
Så ser den ut. nr 12 är den där kåpan över pumpen. Tydligen nog en extra utrustning detta med vändbar förarplats. man lär så länge man -- kör traktor!