Traktorn i skogen

John Deere 6230 i skogen?

24 inlägg 20259 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

skogsmullenn  
#103650 Okay, jag har pratat med en återförsäljare idag och tydligen får man ett "ganska hyfsat" grävaggregat till traktorn för runt hundratusen kr. Tycker det låter billigt, det var då med stödben och man vände bara på stolen för att få utblick bakåt såklart. dock så blir det ju ett eget ventilpaket till den, ska ha hydralservo lättryck (eller vad de nu heter?) på styrningen till kranen på huggarvagnen. Indexator rotatar, cranabgrip och lastdämpning (krandämpare?) på hydraliken på kranen också, hoppas de går att vänja sig med :wink:


Bör man även ha dämpning på hydraliken på grävaggregatet? har aldrig provat gräva, inte ens med nån vanlig grävmaskin så..... :oops:

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: John Deere 6230 i skogen?

Elias  
#103662 För 100 000 får man ett väldigt enkelt "svenskt" aggregat medans ett kina som vi har går på 30-35 000.

Dämpningen är väl inte nödvändig förutsatt att man har ett hyffsat ventilpaket.

Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

Hamstr  
#103717 Min farbror har en palms 8tons vagn med 6.2m kran å vinch med radiostyrning och en valtra a75-08 med lastare :P brukar köra åt han (han klagar över att han inte får köra nånting längre :mrgreen: )både vagn å traktor funkar jättefint i skogen :-bd han hadde en farma förut och palms är minst lika bra grejor :smile:

Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

skogsmullenn  
#103808
Hamstr skrev:Min farbror har en palms 8tons vagn med 6.2m kran å vinch med radiostyrning och en valtra a75-08 med lastare :P brukar köra åt han (han klagar över att han inte får köra nånting längre :mrgreen: )både vagn å traktor funkar jättefint i skogen :-bd han hadde en farma förut och palms är minst lika bra grejor :smile:


Haha, det låter fint det! :P

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

KVIST  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104492 Hade aldrig släppt ut min hjort i skogen. Diseltanken av plast sitter dumt till. Inget vidare heller när det ej är vändbar sitts.

Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

josip  
#105118 Här är en skogsutrustad 6320

http://www.kvd.se/objekt/objekt_all_inf ... tnr=451630

Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

jd6630  
#110046 hur nu kan tänkas köra en så fin traktor i skogen förstår ja ente,men de e ju upp till dej
har du commandarm med jd s youstick så har du nog mesta du behöver för grävaren i den och tsm me vanliga el hyd ventiler i armstödet har du ju max.4x2+8x2 uttag

Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

skogsmullenn  
#124241 Hej gott folk!

Här är en snabb bild på ekipaget, får väl fixa lite mera bilder sen kanske om nån ville se :)


http://img18.imageshack.us/i/dsc00259dg.jpg/

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere 6230 i skogen?

skogsmullenn  
#526471 Bättre sent än aldrig (nåja), en uppdatering

Har hunnit använda detta ekipage i några år nu, har funkat relativt fint än så länge. Här är två bilder från höstens drabbning :smile:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).