Traktorn i skogen

Belarus T42

117 inlägg 48475 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

bjornsjodin82  
#782066 Okey. Tack för era svar. Har sett den där sidan. Tror jag får beställa därifrån om noli inte har delar. Men svårt att veta artikelnr då man inte får upp t42 där. Som jag trodde med hög låg då. Men vad är vänder lådan? Neutral? Den fungerar inte när det slirar heller. Förra ägaren trodde de va nå splines fram nånstans som rykt. Diffen bak fungerar inte Heller. Men det kanske bara är reglaget från fotpedalen som kärvar där.
Tänker nog börja riva allt i veckan . Får ta över gården jag köpt utanför Örnsköldsvik 3e januari. Behöver den till att skotta då 🚜

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Belarus T42

Mr_Smurf  
#782067 Med vänder lådan menar jag att alla framåtväxlar blir backväxlar och backen går framåt.

Det är lite detektivarbete med delarna. Noli har mest reservdelar till mtz-traktorerna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

bjornsjodin82  
#782070 Aha. Då är jag med 😂 Ja det blir nog det.😴 tack iaf för era svar

Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

bjornsjodin82  
#782287 Det var ingående axel fram som hade gått rakt av. . Lyckades hitta rätt i Estland verkar det som. Är till en t40 men den ser ju likadan ut på bild iaf. Hoppas den passar då jag beställde en nyss.

Avatar Fallback

Re: Belarus T42

Mr_Smurf  
#782296 Den du beställt bör passa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

bjornsjodin82  
#782321 Hoppas på det..bra priser på periko.ee

Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

HogbergetsVilma  
#787944 Försökte få tag på en tryckstång för vajerkranen som är lite längre än den jag har. Men av någon anledning verkar det som T42an har 22mm för tryckstången vid traktorn. Har ni andra samma? Någon som fått tag på en 22/25mm tryckstång?

Har bara fått 19, 25mm eller valfri kombination av dessa när jag ringt och försökt fått tag på något som passar.

Avatar Fallback

Re: Belarus T42

Mr_Smurf  
#787946 Jag gjorde en bussning med 22 invändigt och 25 utvändigt så löste det problemet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Belarus T42

Mr_Smurf  
#787947 Men är det mycket gods i 19mm/25mm stången så kanske du kan borra upp den till 22mm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

HogbergetsVilma  
#787950
Mr_Smurf skrev:Jag gjorde en bussning med 22 invändigt och 25 utvändigt så löste det problemet.


Jo funderade på om detta var det bästa alternativet. Får försöka få tag på någon med svarv som ordna en sådan.

Kör ni med kedjor på era T42or i skogen? Har inga själv men funderar på att försöka skaffa mig ett par. Har dock inte känt att jag behöver för snöröjningen än.

Användarvisningsbild

Re: Belarus T42

HogbergetsVilma  
#788624 Japp då har jag fått min första punka. Men var bara en tidsfråga då tidigare ägaren kört in i någon sten och fått ett större jack i däcksidan.

Då ett av däcken är skadat och båda har rätt mycket torrsprickor är jag innan på att köpa ett nytt set för framdäcken.

Kan dessa Petlas fungera för allmänt gårdsjobb, plogning en en del skogskörning?
https://tinyurl.com/5e7fpzwp

Avatar Fallback

Re: Belarus T42

Mr_Smurf  
#788635 Jag kör med Agrimax RT765 260/70R20 fram

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).