Traktorn i skogen

Hydraulkopplingar till gripar

3 inlägg 819 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Hydraulkopplingar till gripar

paavo25  
#897726Som säkert ni vet har ja två kranar, 3stk verktyg till dessa som jag vill växla sinsemellan. Vanlig grip, energigrip och sandskopa. Därtill diverse lyft utan rotator pga lyfthöjd och spara lyftkraft (fråmst 700kg gödselsäckar) Härtills med vanliga bsp 3/8 kollat loss ochc korssa så de ej läcker, men ett sottigt klott vid byte. Dit ut i ris och övrigt, håller "vanliga" ISO A snabkoplig ( dom rigtigt valiga ni har i diversse lantbruks maskiner)
https://www.trabiflex.ee/fi/a/pikaliiti ... pl-pakkaus
Rigtigt billigt, men

Dit ut måst de vara tema eller motsvarande? Då blev de rejält mycket dyrare. Flatface, hmm, i köld, nej tack.

Ider tas imot.

TS
Lantmännen Maskin

Re: Hydraulkopplingar till gripar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#897772Växlar med mellan klipp, grip, gripskopa o Arbron och har använt Tema 3800 (3/8”) mest bara för dom har låsning så de inte kopplar loss själv av ris eller nåt som råkar trycka till ringen

Användarvisningsbild

Re: Hydraulkopplingar till gripar

paavo25  
#898966Skall imårgon uppbesöka en hydraul affär som kan gå billigt om tema, de blir minimi 8styck som par.

Lite till lika, lås till di som är i länken ovan, spänna kring så ej ringen slipper så lätt och öppna sig, ider?

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).