Traktorn i skogen

Möre 9 tons dumper ,Spridarläm

5 inlägg 1608 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin

Möre 9 tons dumper ,Spridarläm

Töre  
#863567Har en 9 tons Möre 9 ton som jag är mycket nöjd med ,men skulle villa få till nån spridarläm , Tänkte kolla om nån har nån bra ide , har funderat på att sätta en fast innanför den vanliga baklämmen .Men kanske nån som hittat på nått bra så man slipper uppfinna nått som redan provats.

TS
Lantmännen Maskin

Re: Möre 9 tons dumper ,Spridarläm

Töre  
#910842Skickar fram denna igen ,måste väl vara nån som testat nått?

TS

Wrangler  
#910858På möres hemsida på T-041/SP så finns det en på hägn spridarläm på en bild

Töre  
Wrangler skrev:På möres hemsida på T-041/SP så finns det en på hägn spridarläm på en bild

Tydligen nått som följer med på 10 tons .
Men där är ju en ide om hur det skulle kunna vara , en spridarläm innanför den vanliga grinden . ser ju inte jättesvårt ut att få till , sen ser det ju ut som dom krånglat till det väl mycket ,borde väl funka ha det som på gamla spanmålsskärrer ,bara nått man hänger på i några klyker.Sen få man väl ha några länkar i botten man ställer in hur mycket det ska öppna .
Tack för tipset

TS

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#910875Jag är nära att köpa en Bigab 8 ton lättdumper och jag ska ha bromsar.
Något negativt med Bigabs vagnar? Ser att de har 4mm plåt i botten och inte 5, med hänvisning till Hardox. Men ska inte köra sprängsten…

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).