Traktorn i skogen

6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

22 inlägg 5157 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

JohannesG  
#768258 Om spakarna är raka ska det inte vara några problem även för långa personer. Med raka spakar går stolen skjuta hela vägen bak utan att den i något läge tar i.
Vill man kan man bygga vidare på konstruktionen så att paketet går att flytta in/ut ur hytten för att ge mer plats. antingen med en hävarm eller elektriskt. Men har inte haft tillräckligt stort behov själv så har ingen färdig ritning på det.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

barbarossa  
#802850 Har nu kommit till samma bekymmer i min "nya"6300 6spaks ventilpaket det måste vara lätt att montera demontera när jag bara har en traktor och den behövs för snöröjning också mellan varven.bomba med ideer och foton på hur ni byggt tack

Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

Robertberg  
#802868 Detta funkade väldigt bra när vi hade flerspaksventil.

Robertberg - Stegmaster jaktar valmet/valtra??

Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

barbarossa  
#802869 Tack men behöver bygga någon sorts isolering runt .har 20km till en fastighet

Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

barbarossa  
#802878
Robertberg skrev:Detta funkade väldigt bra när vi hade flerspaksventil.

Robertberg - Stegmaster jaktar valmet/valtra??

Lyfter du dit det med nedre klykan först och sen i med övre tapp?ingen risk att krossa rutan 🤔

Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

Robertberg  
#802896 Nedre klykan först, sedan vika in och ihop L:et så att spakarna kommer in i hytten. Låsa den vikbara delen med skruven i nederkant.
Sedan i med en dubbe i det övre hålet.
Vi körde med detta från 2002 till 2019 utan att ha sönder rutan.

Avatar Fallback

Re: 6 spakspaket i valtra 6X50 6000 serie

Robertberg  
#802989 Hittade en ytterligare bild, som komplement till de andra.
När ventilpaketwt är ditlyft men inte invikt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).