Traktorn i skogen

Gaspedal MF 135 - fjäder.

5 inlägg 1734 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gaspedal MF 135 - fjäder.

Cunningham  
#751422 Har köpt en MF 135 från -75 som jag tänker använda till att vinscha in träd med.
Traktorn har lite småfix att åtgärda. Tex ett påbörjat byta av generator till en växelström, som inte är färdigt. Följer med en kabelstam, utan instruktion .... Har klurat lite på var det kan tänkas kopplas in. Tändningslås följde med. Ett annat problem är att gaspedalen inte går att använda, tror det beror på att det vertikala staget satt fast (utan glapp) i länken mellan pedalens horisontella stag och det vertikala. Det stora bekymret är att det saknas en fjäder för att gaspedalen ska gå tillbaka när man släpper gasen. Det verkar vara en fjäder som ska tryckas ihop vid gas och sedan när man släpper på gasen så ska den expandera ! Någon som känner till var man kan hitta en fjäder som passar ?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Gaspedal MF 135 - fjäder.

Larsi  
#751431 På min sitter fjädern vid pumpen
Säkert inte orginal men det har funkat i över 30 år sedan jag köpte traktorn

Användarvisningsbild

Re: Gaspedal MF 135 - fjäder.

Cunningham  
#751448 Ser inte ut som på den jag har. Där går handgas och fotgas - länkarmarna samman vid pumpen. Men det kanske går att montera en dragfjäder i det området. Lättare att hitta lämplig dragfjäder (tror jag).

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gaspedal MF 135 - fjäder.

Cunningham  
#752271 Den fjäder som man satt dit var en ventilfjäder, fiffigt men för kort. Jag var till den lokala Ferguson återförsäljaren och dom kunde hjälpa till. Fanns fyra i Sverige ! Köpte en och nu fungerar det perfekt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gaspedal MF 135 - fjäder.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#752311 Var tänkt att föreslå MF-handlaren, de är aldrig farliga att fråga. Kan vara billigare än man tror.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar