Traktorn i skogen

Billigaste traktor med vändbar stol?

63 inlägg 17669 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#753568 Ratt bak? Intressant, har du bilder?

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

gilen  
#753610
1648159648_20220107_121834.jpg
1648159648_fb_img_1645462859428.jpg


Hej vet inte vart mitt svar tog vägen, har inga bilder innifrån men kan fixa i helgen om du vill. Du kan nå mig på tel: 070645244

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#753620 Kan man räkna med att få ut reservdelar till Belarus om det skulle behövas de närmsta åren?

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#753705 Det har väl knappast gått förut heller. Å andra sidan är originaldelar usla. Piratdelar är bättre.

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

kungsis  
#753869 Det är ingen som skriver huruvida man kan sitta kvar i stolen och/eller måste ändra stolen eller ej, när man snurrar stolen. Med Fiat kan du glömma det och jag har en kompis som har en 100hk Valmet -08 (6400 har jag för mig) och han kan inte heller sitta kvar.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

MF förare  
#753882 På MF 54 serien kan du sitta kvar i stolen på ölmsta ombyggda iaf, dock får man justera stolen framåt-bakåt lite när man svänger runt. Men kan ju bero på storleken på den som sitter i stolen...

Användarvisningsbild

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

MrStraightpull  
#753976 Valmet 6200 - kan sitta kvar i stolen vid vändning men stolen måste vara i rätt läge i längsled

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#753982
kungsis skrev:Det är ingen som skriver huruvida man kan sitta kvar i stolen och/eller måste ändra stolen eller ej, när man snurrar stolen. Med Fiat kan du glömma det och jag har en kompis som har en 100hk Valmet -08 (6400 har jag för mig) och han kan inte heller sitta kvar.

Mvh
Kungsis


6000-serien var en av de vi kollade på innan vi köpte TL90 och där går absolut sitta kvar vid vändning. TL90 funkar också bra att sitta kvar vid vändning.

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754055 Nu har härjat lite i min 6550 och vänt från höger till vänstersväng på stolen och flyttat vridpunkten 10cm bakåt.
Med 195 i strumplästen behöver jag glida stolen lite när jag svänger runt men är dom skenorna fräscha går de lättare än att svänga 😉

Användarvisningsbild

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

Könstmäster  
#754067 Har en TL90A och det går bra att snurra runt sittandes. Man måste ha stolen en bit framåt annars tar ryggstödet i det närmsta reglaget för hydrauluttagen.

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

alias  
#754068
MrStraightpull skrev:Valmet 6200 - kan sitta kvar i stolen vid vändning men stolen måste vara i rätt läge i längsled


Har samma erfarenhet av den 6200:an vi hade. Är själv 182 cm med rätt långa ben och oftast storlek 44 i skor.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

kungsis  
#754075
busholle skrev:
kungsis skrev:Det är ingen som skriver huruvida man kan sitta kvar i stolen och/eller måste ändra stolen eller ej, när man snurrar stolen. Med Fiat kan du glömma det och jag har en kompis som har en 100hk Valmet -08 (6400 har jag för mig) och han kan inte heller sitta kvar.

Mvh
Kungsis


6000-serien var en av de vi kollade på innan vi köpte TL90 och där går absolut sitta kvar vid vändning. TL90 funkar också bra att sitta kvar vid vändning.


Jag har bara hans egna ord att gå på. Och har är ingen person som någon skulle beskriva som liten.

Mvh
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

Ådii  
#754133 Beror på vilken stol man har också, jag kan svänga runt utan problem i vår 6600 med en smalare stol typ Grammer MSG85 men inte i våran 6400 där stolen blitt bytt till en MSG95 som även brukar vara den som är monterad i nyare Mezzon.
Jag är 194cm lång och 46 i skostorlek

Avatar Fallback

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754168
Könstmäster skrev:Har en TL90A och det går bra att snurra runt sittandes. Man måste ha stolen en bit framåt annars tar ryggstödet i det närmsta reglaget för hydrauluttagen.


Det gäller bara de traktorerna som har tre dubbelverkande uttag. På min så finns bara två och det underlättar snurrandet.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste traktor med vändbar stol?

Seb macahan  
#754195 Många Same traktorer byggdes med omvänd förarplats och många Same Explorer är förberedda för mekaniskt dubbelkommando. Finns tom instruktioner hur det ska sitta och plåtar att lossa för att få plats med stag och fotutrymme. De är dessutom "äkta" fyrhjulsbroms original. Dessutom väldigt fina terräng egenskaper. Same, Lamborghini och vissa Deutz är i princip samma traktor. Hur det är med Deutz och Lamborghini med o vända förarplats vet jag dock inte.
En Same Explorer har jag ägt och den håller jag högre än ganska många Valtra modeller i samma årgång. Förutom ljudvolymen som är kass på Same då de är luftkylda. Men det är mitt bästa tips på "billig" traktor med vändbar stol och dessutom 4wd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).