Traktorn i skogen

Case 685xl

7 inlägg 2347 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Case 685xl

Stefan 41  
#740389 Hej, har skaffat en case 685xl och det verkar som att knappen till fyrhjulsdriften ej funkar, lyser iallafall inte, VD jag förstått så är fyrhjulsdriften i om det ej går ström till solenoiden och att den kan kärva mm, men var sitter solenoiden? Nån som vet?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Case 685xl

Skogatorpet  
#740396 Tror att den sitter innanför höger bakhjul. Du har nog rätt med 4-hjulsdriften ligger i när magnetventilen är död. Borde gå att mäta om där är ström o jord. Göran

Användarvisningsbild

Re: Case 685xl

JohannesG  
#740403 Kan ju också vara så enkelt att lampan är trasig. Testa först om du får funktion eller ej. Det är ju det enklaste att börja med.

Användarvisningsbild

Re: Case 685xl

Stefan 41  
#740404 Absolut, försökt göra om man hör nånting vid i och ur koppling men helt tyst, kanske är så att man inte hör något?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685xl

MF förare  
#740410 De kan nog va svårt å höra, kör runt lite med max ratt utslag så märker du nog om den ligger i. Har du lastare på så ta nått i skolan å ställ dej i en back å börja backa då brukar ju bakjulen slira lätt om inte 4wd funkar..

Avatar Fallback

Re: Case 685xl

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#740421 Tvärbromsa på is istället. Låser framhjulen så ligger de med.

Användarvisningsbild

Re: Case 685xl

Stefan 41  
#740434 Varit ute och testat nu och allt funkar, är bara lampan i knappen som gett sig 🙂

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).