ons 16 dec 2020, 09:22#686948
Man får planera körningen i skogen. Tror inte så många lämnar traktorn i skogen. Finns redan kända märken av traktorer som går på bara el.
ons 16 dec 2020, 10:48#686968
Jag tror tvärtom att många lämnar traktor i skogen om man nu inte råkar bo väldigt nära. Idén är jättebra så länge man har tillgång till laddning ute i skogen.
ons 16 dec 2020, 11:19#686984
Vad menar man med att den kan leverera 70hk vid korta tillfällen?
Och vi som lämnar traktorn i skogen och finner temperaturen på minus 20 morgon efter...blir säkert skit glada med denna maskin...för det händer fort på vissa ställen i landet trots att väderrapporten säger annat...
Men visst finns möjligheten till motorvärmare,laddare så okej varför inte...
ons 16 dec 2020, 14:31#687059
Skulle passa mig perfekt som tar traktorn ut på morgonen och så får den stå stora delen av dagen och så vinschar jag lite och så rullar jag hem med fullt lass (om jag inte varit lat).
Tror mer på Farmtrac 25G, som vi pratat om tidigare.
tor 17 dec 2020, 13:29#687317
Lite roligt att dom pratar om sustainability samtidigt som dom i videon sprutar bekämpningsmedel i sekvens efter sekvens 🙂 Känns som om miljödebatten många gånger snöat in på CO2 och glömmer allt annat. Om vi förgiftar miljön på det viset så är väl frågan om nån grad varmare eller ej gör hela skillnaden.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.