Traktorn i skogen

🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

14 inlägg 4823 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Fredrik Reuter  
#640974 Här nedan följer du Skogsforums livestream från Lantmännen Maskin, sändningen startar 14:00, 2020-04-28 och visar en genomgång av utvalda skogsprodukter ur Lantmännen Maskins sortiment.

Läs mer om eventet i tråden Lantmännen maskinvisning på Skogsforum.

Det går bra att ställa frågor här i tråden under livesändningen så hoppas vi att du kan få svar direkt i sändningen.





   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Fredrik Reuter  
#640983 Så, nu är livesändningen över för denna gång.
Du kan se reprisen här ovan hur många gånger du vill och fler videor från maskinvisningen kommer också.

   TS
Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Williamm  
#640992 Hej!

Det är en sak jag inte förstår. Jag försökte se filmen man då kom den upp att jag inte kan läsa HTML-5 filmer
1588081874_skaermbild_fran_2020-04-28_15-45-51.png


Men när jag tryckte på "Vanliga frågor" så kom det här,
1588081873_skaermbild_fran_2020-04-28_15-46-16.png

Som jag tolkar som om att jag kan se HTML-5. Vad betyder det?

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Williamm  
#640994 PS
Jag har inte adobe flash player Men senaste Firefox.

Hälsningar William.

Avatar Fallback

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Bosse1  
#641012
williamm skrev:PS
Jag har inte adobe flash player Men senaste Firefox.

Hälsningar William.


VLC är bra.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

JohannesG  
#641063
williamm skrev:Hej!

Det är en sak jag inte förstår. Jag försökte se filmen man då kom den upp att jag inte kan läsa HTML-5 filmer
1588081874_skaermbild_fran_2020-04-28_15-45-51.png


Men när jag tryckte på "Vanliga frågor" så kom det här,
1588081873_skaermbild_fran_2020-04-28_15-46-16.png

Som jag tolkar som om att jag kan se HTML-5. Vad betyder det?

Prova ladda om sidan. Testa med Chrome istället. Testa att klicka på videons titel så du kommer till Youtube om det skulle vara något problem med inbäddningen.

Flash är sedan flera år skrotat då det innehöll flera allvarliga säkerhetshål.

VLC är bra, men används inte för att kolla på Youtube. Även om det rent tekniskt är fullt möjligt.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Williamm  
#641066 Tack för tipsen Johannes!

Jag har nu testa dina tips (inte chrome då den här datorn har Ubuntu) men dem har inte fumkat. Min i-mac 2011(som nu har fått et fel på bildskärmen) har också Firefox och då kunde jag se både svt och HTML 5 utan Flash Player.
Jag har installerat "fp"men det har Inte hjälpt, så jag ska kolla lite mer med "fp". Men om det inte hjälper så tar jag bort det för jag vet att det inte är så bra.

Har du några fler tips?

Hälsningar William.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

JohannesG  
#641069 Funderade på om det var Ubuntu, men var inte riktigt säker. Är allt uppdaterat? Om det är en färsk installation kan du behöva ladda ned en del uppdateringar.

Kan du inte se några videor på Youtube alls? Eller bara den ovan?
Om du med fp syftar på Flash Player ska den inte göra någon skillnad alls för Youtube då de inte använder detta längre. I princip alla seriösa aktörer har gått över till HTML5 idag.

Webbläsaren Chromium finns ju för Ubuntu och är i princip samma som Chrome.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Seb macahan  
#641077 Tackar för visningen!
Trevligt initiativ, men saknade lite mer ingående för och emot resonemang. För den som är vilsen i sina val fanns det mer o önska enligt mig. Tex varför säljs det mer hydraul servo än EHC? Troligen för att EHC är dyrare men kanske också för att en del är "rädda" för elektronik krångel etc etc. Kanske svårt o förmedla och avhandla hela skogstraktor konceptet på så kort tid...??? Men detta var troligen en mer generell visning.
Oavsett så var detta ett mycket bättre sätt o presentera sina produkter än tillsammans med 200 "gratis korv snyltare" som mest är i vägen :smile:
Sedan är det ju alltid trevligt o klämma lite på grejerna.
Det märks klart och tydligt att priserna på skogsråvara måste vara historiskt bra med tanke på brutto priserna på utrustningen det ska köra ut med :wink:
När får vi se filmerna för provkörningen?

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Torbjörn Johnsen  
#641094 Målet är att video och tråd/ar ska bli klara under nästa vecka. Där finns möjlighet till ytterligare fördjupning än vad som hanns med i livesändningen. Så det går utmärkt att fortsätta med frågor här i tråden så kan jag göra en återkoppling till Jon innan jag skriver klart.

För er som vill veta mer om transmissionsalternativen så finns en video från vårt besök i Valtrafabriken:

Avatar Fallback

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Bosse1  
#641103
JohannesG skrev:
williamm skrev:Hej!

Det är en sak jag inte förstår. Jag försökte se filmen man då kom den upp att jag inte kan läsa HTML-5 filmer
1588081874_skaermbild_fran_2020-04-28_15-45-51.png


Men när jag tryckte på "Vanliga frågor" så kom det här,
1588081873_skaermbild_fran_2020-04-28_15-46-16.png

Som jag tolkar som om att jag kan se HTML-5. Vad betyder det?

Prova ladda om sidan. Testa med Chrome istället. Testa att klicka på videons titel så du kommer till Youtube om det skulle vara något problem med inbäddningen.

Flash är sedan flera år skrotat då det innehöll flera allvarliga säkerhetshål.

VLC är bra, men används inte för att kolla på Youtube. Även om det rent tekniskt är fullt möjligt.


Märkligt för mig funkar det, kör Ubuntu Firefox kunde inte titta på Youtube live men sen jag installerade VLC funkar det.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

JohannesG  
#641113
Bosse1 skrev:
JohannesG skrev:
williamm skrev:Hej!

Det är en sak jag inte förstår. Jag försökte se filmen man då kom den upp att jag inte kan läsa HTML-5 filmer
1588081874_skaermbild_fran_2020-04-28_15-45-51.png


Men när jag tryckte på "Vanliga frågor" så kom det här,
1588081873_skaermbild_fran_2020-04-28_15-46-16.png

Som jag tolkar som om att jag kan se HTML-5. Vad betyder det?

Prova ladda om sidan. Testa med Chrome istället. Testa att klicka på videons titel så du kommer till Youtube om det skulle vara något problem med inbäddningen.

Flash är sedan flera år skrotat då det innehöll flera allvarliga säkerhetshål.

VLC är bra, men används inte för att kolla på Youtube. Även om det rent tekniskt är fullt möjligt.


Märkligt för mig funkar det, kör Ubuntu Firefox kunde inte titta på Youtube live men sen jag installerade VLC funkar det.


Men du kollar via Firefox ändå?
Kan tänka mig att VLC innehåller FFMPEG och att Firefox sedan utnyttjar detta. Utan det kan det bli svårt med YouTube. Inte alla installationer som har med det från början.
FFMPEG för de som inte vet är bland annat en avkodare som läser filen åt exempelvis webbläsaren.

Avatar Fallback

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Bosse1  
#641120 Blev lite mycket dator i maskinvisnings tråden :oops: ja jag kör genom firefox.
Mycket intressant och informativ maskinvisning i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: 🎥 Maskinvisning hos Lantmännen Maskin [LIVESTREAM]

Williamm  
#641197 Det här blir mitt sista om dator i maskinvisngen. Nu så har jag installerat FFmpeg på min dator, och nu funkar det att se HTML-5 med Firefox.
Tack JohannesG.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).