Traktorn i skogen

Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

26 inlägg 9557 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

Forestboy  
#605239 Hej, har en 6650 hitech och gjorde en bakre bromspedal idag. Nu funderar jag på att bygga fram/back med knapp och pedal. Är det nån här som har erfarenhet av det?😊

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

erik__j  
#605257 Det enklaste att få styrning borde ju vara att köpa en ratt till GPS styrning med egen motor eller en som man lägger mot befintlig ratt. Sen är det ju bara att koppla en vippbrytare till den.

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

erik__j  
#605259 Typ dessa.

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#605270
erik__j skrev:Typ dessa.

Det är nog ganska smart med något som rullar ratten som kan fjärrstyras. Gäller dock att hitta något alternativ som inte står Trimble på då det borgar för alldeles för mycket pengar. 🙏

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

ronjo  
#605273 Är inte detta en väldigt dyr väg att gå ? Själv satte jag t kopplingar på styrventilen sedan tryckledningen i ett litet ventilblock sedan bara att koppla in returen där det passar..totalt 4 slangar. Då hade jag ett mekanisk ventil nu kör jag det elektriskt lite dyrare förstås

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

erik__j  
#605279 Tror inte själva rattmotorn är så dyr. Borde finnas en del beg,hör med DataVäxt.

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

Forestboy  
#619872
Forestboy skrev:Hej, har en 6650 hitech och gjorde en bakre bromspedal idag. Nu funderar jag på att bygga fram/back med knapp och pedal. Är det nån här som har erfarenhet av det?😊

Nu har jag pedaler för fram/back. Funkar kanon. Bara styrningen som kvarstår nu..😊

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

Forestboy  
#619873
Forestboy skrev:Hej, har en 6650 hitech och gjorde en bakre bromspedal idag. Nu funderar jag på att bygga fram/back med knapp och pedal. Är det nån här som har erfarenhet av det?😊

Användarvisningsbild

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

Bert1  
#619889 Såg där var en sån rattmotor på blocket

Avatar Fallback

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620032
Bert1 skrev:Såg där var en sån rattmotor på blocket

Var det denna?
https://www.klaravik.se/auction/product ... ce=blocket

Borde kunna finnas någon sådan variant utan GPS. :-b
Bara en ratt med en kabel till en rulle som styr originalratten.

Användarvisningsbild

Re: Valtra 6x50 egentillverkad twintrac

Bert1  
#620034 Ja

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).