Traktorn i skogen

valmet 860 -97, manual.

6 inlägg 4779 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

valmet 860 -97, manual.

Grubbens  
#568914 Hej, Ny här på forumet, jag har bara kört en gammal 60 tals skogstraktor, med bm 350,
Som det ser ut så skaffar jag en valmet 860, -97.(den svarta) men skulle behöva en detaljerad manual,
över hydraul system ,elshema, reläer, och så, helst den som jag antar komatsu forrest har i verkstan,, vet inte hur detaljerad de som följer maskin är?
Vi har trubbel med driften , fram och back,, men lyckats bena ut att det förmodligen har med park broms att göra, dioden för den slocknar inte ,, så datorn(en kub dator) känner att den är i fortfarande,,
detta sitter enl uppgift ihop med varvtalet, samt tomgång ochså,,,
Så jag skulle behöva lite krets schema att gräva i, ( kan tillägga att maskin inte är i min närhet än)
Är det någon som vet var jag kan hitta,, söker på nätet men hittar inget än.
Tacksam för all hjälp.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: valmet 860 -97, manual.

Valmet860  
#568927 Oftast är det potentiometern som är trasig som man ställer hastigheten med på dom äldre 860 som har kub

Användarvisningsbild

Re: valmet 860 -97, manual.

Grubbens  
#569007 Ok, tack ,

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 860 -97, manual.

Palakangas  
#569008 Jag har instruktionsbok och reservdelskatalog till Valmet 860 -94. From tillv.nr 6000 och 8000? Står det.
Kan det vara av intresse?

Användarvisningsbild

Re: valmet 860 -97, manual.

Grubbens  
#569206 Ja visst är det av intresse, jag skickar pm

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 860 -97, manual.

Grubbens  
#633346
Valmet860 skrev:Oftast är det potentiometern som är trasig som man ställer hastigheten med på dom äldre 860 som har kub


Hej, Jag vill meddela att du hade rätt, pga av avstånd och annat så har det tagit tid att lösa problemet,, med då ingen egentlig brådska ,, så blev det nog bra till slut,
Det visade sej vara nämnda potetiometer som var problemet , vid mätning så gav den 558 ohm -1100 ohm mellan grå-svart, (fr 0 läge och uppåt ,kanske 2/5 av register, sedan oändligt ),, och inget mellan svart -röd, (3 tåtar)
Nya gav nya pot samma fr 0 läge,,, men det omvända,, alltså 558 ohm - 1100 ohm fr änd läge och ner, men då mellan svart och röd tåt, (kabel)
Hur som helst så går nu maskin och ska till att ordna transport upp till fjällvärlden. Tack för tips ! :) :-bd
1585034242_valmet_860.-97.jpg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).